شورای شهر باید به افراد متخصص برگردد/کارنامه ضعیف اصلاح طلبان در اداره شهرها

علی اکبر کریمی ، نایب رئیس فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» با اشاره به انتخابات شورای شهر و نکات مهم برای جلوگیری از سیاسی کاری در این فرایند بیان کرد: به طور کلی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به عنوان پارلمان های محلی جایگاه تخصصی برای پیگیری امور جاری شهرها و روستاها و زندگی و معیشت مردم هستند. اگرچه جریانات سیاسی در این انتخابات هم فعال می شوند و لیست می دهند.

وی افزود: اما رویکردی که باید در معرفی گزینه ها و رای مردم مد نظر قرار بگیرد قطعا اولویت بخشیدن به رویکرد تخصصی در این حوزه است و کسانی که به هرحال توانایی و تخصص و آشنایی با امور شهری و روستایی داشته باشند و به صرف وابستگی جناحی و سیاسی در این لیست ها قرار نگیرند.

کریمی تاکید کرد: ما در دوره پنجم شورای شهر متاسفانه شاهد بودیم که در شهرهای مختلف از جمله تهران انتخاب گزینه های سیاسی، شوراهای شهر را به جای کانون های خدمت به مردم تبدیل به دعواها و نزاهای سیاسی و نا کارآمدی ساختار شهرداری ها تبدیل کرد.

این عضو فراکسیون شهری مجلس بیان داشت: در دوره پنجم هم با توجه به غلبه حضور اصلاح طلبان و حامیان دولت در شوراهای اسلامی در بسیاری از شهرهای کشور شاید بتوانیم بگوییم که یکی از ضعیف ترین کارنامه را این شوراها داشتند.

او گفت: به طورمثال تعداد زیادی شهردار تغییر کرد که همین تعدد تغییر شهرداران در شوراهای دوره پنجم یکی از نشانه ها و دلایل ناکارآمدی این شوراها بوده است و انتخاب های سیاسی که به طور مکرر انجام شد و همچنین بازداشت و برخوردهای قانونی توسط مراجع نظارتی و قضایی با تعداد زیادی از اعضاهای شوراهای اسلامی در سطح کشور هم متاسفانه نشانگر عدم صلاحیت و سلامت این افراد بود که صرفا با فشار و لابی سیاسی در این جایگاه حضور پیدا کردند علیرغم اینکه فاقد صلاحیت ها و اهلیت های لازم وشرایط قانونی باشند.

نایب رئیس فراکسیون شهری مجلس درانتها افزود: به همین دلایل در انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امیدوار هستیم در طی فرآیند صحیح قانون در خصوص بررسی صلاحیت ها و همچنین انتخاب درست مردم ما شاهد استقرار شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها باشیم که با ترکیب مناسب و تخصصی تر که ان شاالله خدمات لازم در این جایگاه ارائه دهند.