اختلافات در تقسیم غنایم در شورای شهر تهران/ شورای پنجم در مسیر شورای اول

گروه سیاسی- اکبر ترکی نماینده نماینده فریدن، چادگان و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اختلافات درونی شورای شهر تهران گفت: عملکرد شورای شهر تهران نشان می دهد که گروههای مدعی خدمت، وقتی رای مردم را گرفتند نه تنها شعارهای خود را فراموش می کنند بلکه مردم را هم از یاد می برند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان برای رفع مشکلات شهر تهران تا کنون هیچ برنامه ای ارائه نکردند، افزود: مشکلات آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه نشینی، معضل های اجتماعی شهر تهران روز به روز بیشتر می شود و مسئولیت حل آن با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: بجای توجه به مردم و کاهش معضلات سطح شهر و حداقل جلوگیری از افزایش آن، اصلاح طلبان در شورای شهر به مسائل حزبی، سیاسی و حزبی توجه دارند و شورا و شهرداری را غنایمی می دانند که مشغول تقسیم آن هستند.

ترکی اضافه کرد: تا کنون در انتصاب ها، دادن پست ها و مقام ها، صرفا به گرایشات سیاسی توجه شد و تخصص، تجربه، کارآمدی و شایستگی جایی در این میان نداشته است.

وی گفت: حرص و طمع در تقسیم این غنایم باعث شده تا آنها با یکدیگر بگو و مگو و دعوا داشته باشند و در این میان منافع مردم و معضلات شهر به فراموشی سپرده شود.

نماینده فریدن، چادگان و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی نگاه درآمدی و اقتصادی اعضای شورای شهر و اصلاح طلبان را یکی دیگر از آسیب های مدیریت شهری دانست و افزود: متاسفانه اصلاح طلبان در شورای شهر بجای خدمت به مردم نگاه درآمدی و اقتصادی به شهر دارند و طرحهایی که تا کنون ارائه کردند موید همین موضوع است.

ترکی افزود: بعنوان مثال در شهر تهران طرح ترافیک چندین سال در حال اجرا بود که رضایت مردم را هم در پی داشت اما شورای پنچم بدون بررسی کارشناسی و تعیین راهکارهای کاهش ترافیک، با نگاه درآمدی به یکباره قیمت طرح ها را افزایش داد که این نشان می دهد آقایان به فکر درآمد هستند نه کاهش معضلات سطح شهر تهران.

وی با اشاره به تراکم و شهر فروشی در دوران شورای دور اول گفت: رانت خواریهای اصلاح طلبان در آن زمان باعث شد تا خود اعضا باهمدیگر اختلاف شدید داشته باشند و مرتب علیه هم موضع گیری کرده و در رسانه ها از فساد و پارتی بازی حرف بزنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با توجه به انحلال شورای اول توسط دولت اصلاحات گفت: ما نگرانیم که شرایط تکرار شود و شورای شهر برای مردم جز نگرانی و دغدغه، فایده ای نداشته باشد.