نظامیان آمریکا با حملات «انرژی هدایت شده» مواجه هستند

  پنتاگون این هفته در گزارشی خطاب به کنگره مدعی شد که نظامیان آمریکایی در سراسر جهان با تشدید حملاتی که با استفاده از امواج رادیویی و انرژی هدایت شده تدارک دیده می شود؛ مواجه هستند.

به ادعای دو منبع وابسته به وزارت دفاع آمریکا که اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور را در جریان این گزارش قرار دادند؛ نظامیان آمریکایی در مناطقی از جهان همچون سوریه، افغانستان و کشورهای آمریکای جنوبی، بیش از سایر مناطق در معرض این قبیل تهدیدها قرار دارند.

به ویژه درباره واحد تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا)، این تهدیدها جدی ارزیابی شده است.

آنها مدعی شدند که روسیه یکی از مظنونین این حملات تلقی می شود حال آنکه فناوری ایجاد چنین حملاتی احتمالا در روسیه ایجاد نشده و چین هم به همان اندازه مظنون است.

پنتاگون سال گذشته و بعد از آنکه ادعا شد شماری از نظامیان آمریکایی در معرض این حملات قرار گرفته اند؛ تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد.

ادعا می شود که این گونه حملات مشابه همان بیماری اثبات نشده ای است که در سال ۲۰۱۶ در سفارت آمریکا در کوبا گزارش شد و طی آن، کارکنان دچار سردردهای مزمن و اختلالات شنوایی می شدند.

 این ادعاها در حالی مطرح می شود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آشکارا راه خصومت با چین و روسیه را در پیش گرفته و تلاش می کند تا حلقه مهار این دو کشور را با طرح اتهامات و در عین حال همدستی با متحدان واشنگتن، تنگ تر کند.