فرصت نتانیاهو رو به اتمام است

  در فاصله نزدیک به یک هفته مانده به پایان مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید، شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمال می‌رود که رووین ریولین رئیس این رژیم نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا یا یائیر لاپید رهبر حزب "یش عتید" را مامور تشکیل کابینه جدید کند.

این شبکه افزود که آنگونه که پیداست و به گوش می‌رسد، ریولین تمایل دارد پس از پایان مهلت نتانیاهو، بجای نظرخواهی دوباره از اعضای کنست ، این ماموریت را به بنت یا لاپید بسپارد.

 چالش‌های سیاست داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی به یکدیگر گره خورده و آخرین تحولات نشان می دهد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در یک حلقه سیاسی متزلزل گرفتار شده است.

بیشتر ناظران از جمله محافل سیاسی رژیم اسرائیل به ویژه محافل نزدیک به نتانیاهو معتقدند حکومت وی در حال سقوط است. بخشی از این ناکامی نتانیاهو در سطح داخلی به عدم موفقیت وی در ترغیب «نفتالی بنت» رئیس حزب راست افراطی «یمینا» برای گنجاندن وی در کابینه خود و همچنین ناکامی در تجزیه و جدا کردن لیست‌های مخالف حزب لیکود برمی‌گردد.

روزهای آینده برای زندگی سیاسی بنیامین نتانیاهو سرنوشت ساز خواهد بود و مشخص نیست که آیا او بار دیگر می‌تواند به صندلی قدرت خود در تل آویو برگردد یا اینکه باید در راهروهای دادگاه‌های اسرائیل که ممکن است سالها به طول بیانجامد و همچنین مجازاتی همچون حبس طولانی مدت را برای خود به همراه داشته باشد سرگردان بماند.