وزیر امور خارجه امروز به کویت می‌رود

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از سفر امروز محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه به کویت خبر داد.

خطیب‌زاده گفت که وزیر امور خارجه در این سفر با مقامات کویتی دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.

این چهارمین مقصد سفر منطقه‌ای ظریف است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به قطر، عراق و عمان سفر کرده است.

ظریف روز گذشته در عمان با معاون سلطان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی همچنین با محمد عبدالسلام هم ملاقات کرد. وی امروز نیز با «ارتشبد نعمانی» وزیر دفتر سلطان عمان به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اولین مقصد سفرش نیز در دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به بغداد سفر و با مقامات عراقی دیدار کرد و در ادامه این سفر به اربیل رفت و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در سفری که به بغداد داشت با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با برخی شخصیت‌های و رهبران جریان‌های سیاسی عراق دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و دیدارهای انجام شده، نوشت: در این دیدارها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم.

وی در هفته گذشته نیز به اندونزی سفر و با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.