بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیاینه ای صادر و تاکید کرد: جامعه بزرگ و تاثیرگذار «کارگر» و قشر فرهیخته و آینده ساز «معلم» هر دو از نیروهای مهم و کاربردی هر جامعه برای رشد و ترقی و دو بال دستیابی به پیشرفت و تعالی جامعه هستند. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه بزرگ و تاثیرگذار «کارگر» و قشر فرهیخته و آینده ساز «معلم» هر دو از نیروهای مهم و کاربردی هر جامعه برای رشد و ترقی و دو بال دستیابی به پیشرفت و تعالی جامعه هستند. معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیاء الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش، تمامی آموزه‌های معلمان را به فعالیت درآورده و چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای بازشناسی جایگاه این قشر، تقدیر و برنامه ریزی برای ارتقای سطح رفاه کارگران و استفاده حداکثری از توان و تخصص آنان است، چرا که نیروی انسانی ماهر، متعهد و کارآمد از مهم ترین و بنیادی ترین الزامات حرکت یک جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه و رونق تولید است که می‌تواند نقطه اتکای کشور در شرایط جنگ اقتصادی و نیل به اهداف والای جهش تولید و استقلال و شکوفایی اقتصادی گردد.

همچنین روز معلم که به یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام علامۀ شهید، آیت الله استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل های آینده کشور به عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و همچنین تأثیر بی‌بدیل آنان در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است. بدون شک؛ دانش، تعهد، تخصص و مسئولیت پذیری این قشر می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق داده و هرگونه لغزش در این مسیر نیز لطمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد‌داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن 11 و 12 اردیبهشت روز جهانی «کارگر» و روز «معلم»، ضمن تبریک و تقدیر از خدمات شایسته این دو قشر توانمند و تاثیر گذار جامعه، سلامت، سعادت و بهروزی را برای آنان طلب نموده و از تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهد با اهتمام جدی به جایگاه این عزیزان، برنامه ریزی مناسب در جهت تکریم بیش از پیش و افزایش سطح نقش سازنده آنان را در تولید و پیشرفت کشور در دستور کار قرار دهند و رشد و بالندگی جامعه را ارتقا دهند.