متاسفانه سخنان برخی دولتی ها در کلاب هاوس طلبکارانه است/ کارنامه دولت در مقابله با کرونا قابل دفاع نیست

علی حدادی ، سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز بیان داشت: در کدام بخش عملکرد دولت مناسب یا قابل دفاع بوده است که بتوان از آن صحبت کرد؟ نقدهای جدی به بخش‌های مختلف مدیریتی وارد است که متاسفانه دولت در آن عملکردی نداشته یا با سوء مدیریت مشکلاتی به وجود آمده است، مانند معیشت مردم .

وی افزود: بحث کرونا نیز همین طور است. به نظر می‌رسد تا کنون مصوبات و تصمیماتی که دولت در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کرده موثر واقع نشده است.

حدادی ادامه داد: مهمترین موضوع سر این کارهایی که دولت باید در شیوع کرونا انجام میداد حمایت از اقشاری بود که نیاز به حمایت داشتند اما دولت این کار را نکرد. از طرف دیگر  دولت باید در مدیریت سفرها و تردد ها بهتر عمل می کرد اما اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفت.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: همچنین در ارتباط با بخش بهداشت و درمان نیز خوب عمل نکرد. دولت نتوانست در شیوع کرونا حمایت لازم را از کادر درمان و پرستاران و متخصصان داشته باشد. این افراد جان خود را کف دست گرفته و در خط مقدم هستند و دولت باید آنها را حمایت کنند.

او یادآورشد که این افراد مشکلات معیشتی دارند و با شیوع کرونا کار آنها افزایش یافته اما حقوق آنها کفاف زندگی شان را نمی دهد این نیز یکی دیگر از نقدها به دولت در مدیریت کروناست.

حدادی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در مدیریت کرونا گفت: خود مردم بهتر می دانند که نام این کاستی‌ها که از جانب دولت رخ داده را چه بگذارند. اکنون دولت برای مدیریت بهتر باید مدیریت به موقع انجام دهد و مانند عید نوروز تصمیمی نگیرد که بعدا موجب پشیمانی شود.

*دولت باید طوری مدیریت می کرد که موج چهارم کرونا در کشور شکل نمی گرفت

وی تاکید کرد: تصمیم گیران ستاد ملی مبارزه با کرونا باید طوری عمل می‌کردند که اصلاً موج چهارم کرونا در کشور اتفاق نمی افتاد چرا که هر کس می دانست با لغو منع تردد سفرها انجام و این بیماری گسترش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: اما متاسفانه با علم به این موضوع سفرها انجام شد بنابراین ما از دولت در بخش های مختلف مدیریت کرونا نتیجه خوبی ندیده‌ایم و کارنامه آنها قابل دفاع نیست اصلاً کدام بخش مربوط به دولت قابل دفاع است که این یکی باشد

حدادی گفت: اکنون نیز بعد از ۸ سال طوری حرف میزنند که به جای این که پاسخگوی عملکرد خود باشند طلبکار هستند به طور مثال اسحاق جهانگیری در شبکه اجتماعی کلاس هاوس ادبیات را به کار می برد ادبیات یک طلبکار است.

این نماینده مجلس درانتها ابرازکرد: آقایان به جای این‌که پاسخگوی عملکرد هشت ساله خود باشند عملکردی که شامل سهل انگاری و هدر رفت منابع کشور بود شیوه ای از ادبیات را به کار می‌گیرند که طلبکار و متهم را جابجا کنند.