غربی‌ها درصدد فرسایشی کردن گفتگوهای برجامی در وین هستند

 حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص روند مذاکرات وین و تشکیل کارگروه های سه گانه برای رفع تحریم ها ، گفت: کارگروه ها هنوز نتوانسته اند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اهداف پیش بینی شده از مذاکرات مانند رفع محدودیت های تجاری و اقتصادی هنوز محقق نشده و این امر باید مورد توجه مذاکره کنندگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظرهایی مبنی بر دستیابی به توافق هفتاد درصدی خوش بینی کاذب است، ادامه داد: به عبارتی مطابق اخبار حاصله اکنون در خصوص ساختار مذاکرات نتایجی حاصل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه آمریکایی ها تحریم ها را به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی کرده اند که این مهم بر مذاکرات تاثیرگذرا است؛ به عبارتی برخی از تحریم ها را فاقد مذاکره دانسته اند، برخی دیگر را مشروط و صرفا بخشی از محدودیت ها را قابل مذاکره دانسته اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع به نظر می رسد غربی ها درصدد فرسایشی کردن مذاکرات و گفتگوهای برجامی در وین هستند که این امر بر خلاف منافع ملی کشورمان است./