نقش صهیونیست‌ها در ترور سردار سلیمانی قطعی است

​راشاتودی در گزارشی تحلیلی نوشت: رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را به عمل آورد تا از حمله پهپادی برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در سال گذشته فاصله بگیرد، اما گزارش جدیدی در باره برنامه ریزی عملیات ترور این فرمانده ارشد ایرانی حاکی از آن است که تل آویو در این عملیات دخالت داشت.

در این گزارش آمده است: سردار سلیمانی که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بود، ژانویه سال گذشته با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسید. شهادت وی، آمریکا و ایران را بیش از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر به جنگی آشکار نزدیک کرد. یاهو نیوز در مقاله جدیدی در روز شنبه اعلام کرد آن عملیات از همان روز‌های ابتدایی آغاز به کار دولت ترامپ در دست برنامه ریزی بود.

این مقاله بر اساس "مصاحبه با ۱۵ مقام فعلی و سابق آمریکا"، تلاش‌ها برای "از صحنه خارج کردن قاسم سلیمانی" را به نقل از یک مقام ناشناس سیا در بر می‌گیرد. در این مقاله ادعا می‌شود چند شاخه نظامی و نهاد اطلاعاتی آمریکا در این ماجرا دخیل بودند، اما نیرو‌های ویژه صهیونیست نیز مشارکت داشتند.

طبق این گزارش، پرسنل فرماندهی عملیات ویژه مشترک آمریکا پیش از آن حمله، به تل آویو سفر و در آنجا "با همتایان صهیونیست خود برای کمک به ردیابی الگو‌های تلفن همراه سردار سلیمانی همکاری کردند." گفته می‌شود سردار سلیمانی ساعاتی قبل از حمله چند بار گوشی تلفن خود را عوض کرده بود، اما صهیونیست‌ها شماره‌های وی را می‌دانستند و "آن‌ها را به آمریکایی‌ها منتقل کردند."

مشخص نیست کدام واحد یا واحد‌های صهیونیستی مشخصات سلیمانی را داشتند. همه آنچه در مقاله فاش می‌شود این است که این واحد‌ها "همتایان" نیرو‌های ویژه آمریکایی بودند.

رژیم صهیونیستی بار‌ها دست داشتن در حمله به سردار سلیمانی را انکار کرده است. آنطور که گزارش شده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حمله به کابینه امنیتی خود مدعی شد: "ترور سلیمانی یک رویداد اسرائیلی نیست بلکه یک واقعه آمریکایی است. ما در این ماجرا دخیل نبودیم و نباید درگیر آن شویم. " گفته می‌شود خط مشی مدیران موساد و اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی این بود که "تل آویو از این حادثه فاصله گرفت. "

جاناتان کانریکاس، سخنگوی بین المللی نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی، به شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ ادعا کرد: ارتش اسرائیل در کشتن سردار ایرانی "هیچ نقشی"نداشت و تأکید کرد "این یک عملیات اجرا شده توسط آمریکایی‌ها بود. "

سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن تاکنون در مورد آخرین گزارش یاهو نیوز توضیحی نداده است.

دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور وحشیانه سردار سلیمانی احتمالا برای تهران تعجب آور نیست. از زمان ترور سردار سلیمانی، ایران تل آویو را در ترور یکی دیگر از دانشمندان برجسته اش، حمله به نفتکش‌ها و خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای خود مسئول خوانده است.