واکنش هادی العامری به حمله به کنسولگری ایران در کربلا

 « هادی العامری » رئیس ائتلاف الفتح عراق با صدور بیانیه‌ای از دولت عراق خواست راه را به روی تلاش‌ها برای دامن زدن به هر گونه تنش و تبدیل آن به یک فتنه خطرناک در این کشور را ببندد.

ما با نگرانی فراوان تحولات خطرناک رخ داده در عرصه عراق را دنبال می‌کنیم که شامل از سرگرفته شدن ترور فعالان و روزنامه نگاران، حملات به نمایندگی‌های دیپلماتیک و تحرکات غیرمنضبط است که به جای اینکه در راستای اعتراضات قانونی باشد به  هرج و مرج و خرابکاری نزدیک‌تر است.

العامری افزود: در شرایطی که ما این اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم، از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم برای گسترش امنیت و ثبات و دستیابی به مجرمان و مجازات آنها سریعا اقدام کنند و راه را به روی تلاش‌ها برای دامن زدن به هر گونه تنش و تبدیل آن به یک فتنه خطرناک را ببندند، فتنه ای که می‌تواند صلح داخلی را تهدید کرده و مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر شود.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان خواهان غلبه زبان عقل و خرد و کشیده نشدن به سمت تلاش‌ها برای تشدید تنش‌هایی هستیم که مورد حمایت طرف‌هایی بیگانه است که ثبات را برای عراق نمی‌خواهند و همچنین ما باید از طرح اتهام‌های خودسرانه و از پیش آماده علیه یکدیگر خودداری کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح گفت: ما بر این باوریم که این یک تلاش مخرب برای آوردن کشور عزیزمان به درگیری است که کسی از آن مستثنی نمی‌شود و این امر مستلزم آن است که دولت از جدی بودن خطر آنچه اتفاق می‌افتد آگاه باشد و متناسب با این خطر عمل کند و در برخی اقدامات خود تجدید نظر کند به خصوص در قضیه  کنار زدن شماری از افسران و مقامات امنیتی که از عملکرد حرفه‌ای سطح بالایی برخوردار بودند.

العامری در پایان این بیانیه آورده است: ما همچنین وعده‌های دولت را به خصوص درباره آمادگی شرایط مناسب برگزاری انتخابات در موعد مقرر و تلاش جدی برای بهبود اوضاع معیشتی شهروندان یادآور می‌شویم. خداوند عراق و عراقی ها را حفظ کند و از شر دشمنان در امان بدارد.