مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه «مناطق آزاد» سلیقه ای عمل کرد

 علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیات رئیسه مجلس ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با ارائه اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 112 این قانون درخصوص اختیارات مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اظهار داشت: این اصل، اختیارات مجمع را به صورت کامل مشخص کرده است. این مجمع باید در زمانی که مصوبه‌ای مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان است، ورود کند.

وی در همین رابطه با اشاره به بررسی لایحه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجمع باید در این خصوص صرفاً به محل اختلاف مجلس و شورای نگهبان ورود می‌کرد، اما متأسفانه برخی از مناطق را تصویب کرده و برخی دیگر را رد کرده است و به نوعی اقدام سلیقه‌ای داشته و مستقیماً به قانونگذاری ورود پیدا کرده که خلاف اصل 112 قانون اساسی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: خواهش می‌کنم به مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده شود تا با این سبک به موضوعات ورود نکند؛ چرا که اختیارات آنها طبق قانون اساسی کاملاً مشخص است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: من هم در رابطه با این موضوع در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر داده‌ام.