ظهره‌وند: دستاورد ۲۸ بند FATF «هیچ» بوده است

 ابوالفضل ظهره وند با بیان اینکه گروه 7، FATF‌ را بنا به ملاحظات خود شکل داده و بحث هم بر سر پولشویی است، افزود: این کشورها خود جزء پولشویان هستند و بیشترین پولشویی در امریکا اتفاق می افتد.

وی سوئیس و لیتوانی را جز کشورهای کوچک و پولشو معرفی کرد و گفت: FATF باید در یک پارادایم دیده شود و کشورهای مصر برای آن، نظام بین‌الملل را مدیریت می کنند.

ظهره وند مقاماتی چون ملکه انگلیس را جزء پولشویان دانست و افزود: اینها با تروریسم کار می کنند و پول مورد نظر نباید در ساختار داخلی آن ها رصد شود.

وی به گفته مقامات آمریکا، هر آنچه که تهدیدکننده منافع آنها باشد را جزئی از تروریسم برشمرد و گفت: اف ای تی اف که برخی خواستار آن و برخی منتقد آن هستند، به مسئله امنیت ملی باز می گردد [و اجرای آن در کشور غلط است].

ظهره وند با اعلام اینکه اف ای تی اف باید در پارادایم انقلاب دیده شود، گفت: تا امروز 28 بند از اف ای تی اف را اجرا کرده ایم ولی چیزی به دست نیاورده ایم.

به گفته این تحلیلگر حوزه سیاسی، پس از برداشتنِ یک گام در چنین توافقاتی، باز هم گام های دیگری از سوی غرب برای ما طراحی می شود، اظهار کرد: این قوانین و مقررات برای کنترل در نظر گرفته شده است.

ظهره وند با بیان اینکه گروه 7، تنها در پی کنترل جمهوری اسلامی است، ادامه داد: پذیرش یا عدم پذیرش اف ای تی اف به ذات انقلاب اسلامی باز می گردد.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، بار دیگر منافع امنیت ملی را اولویت دانست و اف ای تی اف را مسئله فرعی و ادامه داد: اگر از این پارادایم خرج شویم، منافع ملی به گونه ای دیگر شکل خواهد گرفت.

ظهره وند با تاکید بر اینکه ایران در هر صورت کار خود را پیش می برد، اظهار کرد: ما کمتر از نیم درصد تولید ناخالص ملی را در جهان داریم؛ پس چرا غرب از پیشرفت ما عصبانی است؟!

وی با بیان این مطلب گفت: ما برجام را پذیرفتیم و لذا 92درصد بازرسی ها در ایران تمرکز دارد و سایر کشورهای عضو فاقد چنین بازرسی هایی هستند.

وی با اعلام اینکه غربی ها این سوال را از ما دارند که «تروریسم چیست و تروریست کیست»، گفت: 240 کشور عضو اف ای تی اف نیز آیا مسئله‌ای مشابه ما را با آمریکا دارند؟!