واکنش قوچان نژاد به پیشنهاد تیم‌های ایرانی

رضا قوچان نژاد با پشت سر گذاشتن ۲ فصل سخت در زووله بازیکن آزاد شده و حالا می‌تواند تیم جدیدش را در فصل نقل و انتقالات مشخص کند. با وجود شایعات درخصوص حضور او در لیگ برتر، گوچی مدعی است تا به امروز هیچ پیشنهادی از ایران نداشته اما اگر پیشنهادی به دستش برسد حتما به آن فکر خواهد کرد. 

به‌ نظر سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتی چراکه هر وقت به زمین می‌رفتی جزو بهترین‌ها بودی اما بعد از آن باز هم نیمکت‌نشین می‌شدی.

واقعا ۲‌ سال سخت برایم بود. شروع خوبی با زووله داشتم اما نمی‌دانم چرا پس از مدتی با من سر لج افتادند و در حقم بی‌معرفتی کردند. واقعا حق من در این ۲‌ فصل خورده شد اما دیگر الان همه‌چیز تمام‌شده و اصلا نمی‌خواهم زیاد به گذشته فکر کنم. من به فکر آینده هستم و برایم دیگر مهم نیست در گذشته چه شده و چرا شده است.

جالب اینکه بعد از تغییر سرمربی هم خیلی بازی نکردی. چرا در این مدت اجازه نمی‌دادند از تیم جدا شوی و به تیم دیگری بروی؟

یکی از مشکلات من سرمربی بود اما مشکل اصلی من با کمک‌ها و مربیان تیم بود. ما ۲‌ کمک مربی داشتیم که من با هر ۲‌ نفر به مشکل خورده بودم و مهم‌تر اینکه این اشخاص در باشگاه همه‌ کاره بودند. ما مقابل دوربین‌ها و برای رسانه‌ها و هواداران یک‌ سرمربی داشتیم اما پشت صحنه ۲‌ کمک مربی بودند که کارهای اصلی را انجام می‌دادند. آنها خیلی دوست داشتند سرمربی شوند و از همین‌ رو تصمیم‌های اصلی را آنها می‌گرفتند نه سرمربی تیم.

البته با وجود تمام این مسائل پایان خوبی با زووله داشتی و حتی در بازی آخر هم که بیشتر برای وقت‌ تلف کردن به زمین رفتی، برای این تیم گلزنی کردی.

برای من مهم‌تر از هر چیز هواداران زووله بودند و هستند. هواداران این تیم عاشق من بودند و واقعا مرا دوست داشتند. آنها از روز اول تا آخرین لحظه از من حمایت کردند و همین برای من مهم بود. خدا را شکر می‌کنم توانستم در آخرین لحظه هم جواب محبت آنها را بدهم و خوشحال‌شان کنم.

برای فصل آینده چه برنامه‌ای داری.

من در حال‌حاضر ۳۳‌ سال دارم و عجله‌ای برای انتخاب باشگاه جدیدم ندارم. من تمام تلاشم را خواهم کرد تا تصمیم درستی برای آینده‌ام بگیرم. تا الان در زندگی‌ام هم انتخاب درست و هم انتخاب اشتباه داشته‌ام اما اصلا مشکلی نیست چون زندگی همین است. من نه وسواس دارم و نه خیلی حساس هستم و هر چه خدا بخواهد همان می‌شود.

در ایران لقب برد نقل‌ و انتقالات را گرفته‌ای و هر روز در رسانه‌ها به یک تیم می‌روی. اصلا پیشنهادی از ایران داشته‌ای و اینکه اصلا به لیگ ایران فکر می‌کنی یا نه؟

تا الان از باشگاه‌های ایرانی هیچ خبری نبوده و پیشنهادی نداشته‌ام که درباره‌اش صحبت کنم. این را هم بگویم که در آینده هر پیشنهادی به دستم برسد آن را بررسی می‌کنم چه خوب باشد و چه بد و بعد از آن تصمیم خواهم گرفت.

هنگام برگزاری داربی پایتخت از طریق اینستاگرام به این بازی واکنش نشان دادی. دوست نداری روزی در این بازی حضور داشته باشی؟

نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم اما این را بگویم که بازی به این بزرگی واقعا بدون تماشاگر اصلا نمی‌چسبد، حالا چه به‌ عنوان بازیکن چه به‌ عنوان تماشاگر. مطمئنم تمام بازیکنانی هم که در زمین حاضر بودند همین حس را داشتند.

کمی از بحث باشگاهی فاصله بگیریم. شرایط تیم ملی در مسیر رسیدن به جام‌جهانی را چطور می‌بینی؟ مثل همان سالی که خودت ما را نجات دادی، تیم ملی روزهای سختی را پیش رویش می‌بیند.

قبول دارم شرایط سخت است اما ما تا وقتی که شانس صعود داریم باید تلاش کنیم. هم بازیکنان و هم هواداران تا زمانی که شانس داریم باید باور داشته باشند که تیم ما می‌تواند به جام‌جهانی برسد. ما الان تیم خوبی داریم و نمی‌دانم چرا نباید صعود کنیم.

به تیم ملی و حضور در تیم اسکوچیچ فکر می‌کردی؟

من شخصا آقای اسکوچیچ را نمی‌شناسم اما سال‌ها قبل از حضور این مربی، در تیم ملی حضور داشتم و همه می‌دانند پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ خودم تصمیم گرفتم از حضور در این تیم خداحافظی کنم. من هنوز روی حرف و تصمیمم هستم و چیزی تغییر نکرده است. من خودم این تصمیم را گرفتم و حالا هم به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

هنوز با بازیکنان تیم ملی در ارتباط هستی؟ برای آنها در شرایط فعلی چه پیامی داری؟

من چه با بازیکنان قدیمی و چه با بازیکنانی که الان به تیم ملی رسیده‌اند ارتباط دارم اما راستش را بخواهید خیلی کم پیش می‌آید در مورد تیم ملی و فوتبال با هم صحبت کنیم. این بازیکنان نیازی به توصیه‌های من ندارند چراکه تمام آنها خودشان می‌دانند چقدر بازی‌ها حساس است و هر برد می‌تواند چقدر ما را به جام‌جهانی نزدیک کند.

در این چند وقت به‌خاطر کرونا سفری به ایران نداشتی. در این خصوص هم صحبت می‌کنی؟

راستش را بخواهید به‌خاطر کرونا وضع همه‌جا خراب است اما خدا را شکر همه جا واکسن زدن را شروع کرده‌اند و شنیده‌ام در ایران هم این حرکت استارت خورده است. امیدوارم به‌زودی بیشتر مردم ایران واکسن بزنند و اتفاق بدی برای آنها رخ ندهد. در این صورت مرزها هم باز می‌شود و افرادی مثل من می‌توانند به ایران بیایند. خیلی دلم برای حضور در ایران تنگ شده است.