تمام مردم برای تغییر وضع موجود باید به میدان بیایند

 حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به بحث های اخیر درمورد انتخابات و لزوم شرکت در این کارزار بیان کرد: انتخابات یعنی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت اینده خودشان. در اصطلاح امروز دنیا، کشورهایی نظام های دموکراتیک دارند که مبتنی بر آراء مردم باشند. به اعتقاد من اسلام نیز برای این میدان شرعیت باز کرده تا مردم در انتخاب سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند.

وی افزود: درتمام کشورها هرچه سطح مشارکت بالاتر برود، آن نظام از اقتدار و قدرت بیشتری در جهان برخوردار خواهد بود و می تواند حرف ها و پیام های خودش را به جوامع بین المللی برساند. این یک اصل در تمام دنیاست. ازطرفی سطح مشارکت مردم در انتخابات کشورمان از میانگین بین المللی بالاتر بوده است و این یک امتیاز برای ماست. بنابراین نخستین ضرورت قبل از آنکه بگوییم مردم باید چکار کنند، اصلِ مشارکت است.

حجت الاسلام جعفری بروجنی تاکید می کند: تمام گروه های داخل نظام باید دست به دست یکدیگر دهند تا تنور انتخابات با هدف مشارکت حداکثری گرم شود و مسئله مشارکت بالا برای اقتدار نظام موضوعیت دارد. نکته بعدی این است؛ تمام کسانی که از کاستی های امروز ناراضی هستند با هرگرایشی باید دست به دست یکدیگر دهند و با وحدت دنبال کسی باشند که دولت کارآمدی ایجادکند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت کارآمد به معنای این است که فساد و رانت فعلی در آن وجود نداشته باشد. در چندسال اخیر مردم این کمبودها را با پوست، گوشت و جانشان لمس کردند. حرف و اولویت نخست فعلی، معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

*زنجیرهایی به پای اقتصاد کشور بسته شده که برخی از آن ها از ناحیه مسئولان بوده است

او اظهارمی کند که متاسفانه زنجیرهایی به پای اقتصاد کشور بسته شده که برخی از آن ها از ناحیه مسئولان بوده است. بنابراین تمام کسانی که از وضعیت موجود ناراضی هستند باید در انتخابات مشارکت کنند نه اینکه در خانه بنشینند و آیه یاس بخوانند. باید به میدان بیایند و برای تعیین سرنوشت آینده خود حرکتی را انجام دهند و به سمت یک دولت انقلابی که قائل به مبارزه واقعی با فساد، رانت خواری و کسانی که خودشان را برتر می دانند و برای خودشان حسابی در نظام باز کرده اند و مردم را به زجر می آورند و ناراضی می کنند، حرکت کنند.

حجت الاسلام جعفری بروجنی اظهارکرد: نکته سوم این است که اگر می خواهیم به وحدت اصولی برسیم حتما باید از بخشی از خواسته های خودمان بگذریم. این حرف را خطاب به کاندیداها و فعالان سیاسی می گویم. در یک جایی باید بین مصلحت نظام و خودمان و حزب سیاسی خود یکی را انتخاب کنیم.

این نماینده مجلس یادآورشد: امام (ره) تاکید کردند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و ما هیچ چیزی از این واجب تر نداریم. کسانی هم که درمیدان هستند بدانند که اگر از خودشان بگذرند تا به یک دولت انقلابی برسیم، خداوند نیز برای آن ها جبران می کند. به طورمثال عزت در رفتاری بود که قالیباف انجام داد و یک تصمیم بسیار عالی گرفت.

وی همچنین با اشاره به کناره گیری قالیباف از انتخابات برای حفظ وحدت خاطرنشان کرد: رئیس مجلس از ابتدا گفته بود که من هیچگاه در رقابت با ایت الله رئیسی نخواهم بود و اگر او بیاید من قطعا وارد میدان نمی شوم. به نظر من بهتر است کسانی هم که اکنون درمیدان حضور دارند گفتمان خود را برای مردم تبیین کنند و درمناظرات شرکت داشته باشند اما درزمان لازم تصمیمی به نفع کشور بگیرند و از خود گذشتگی داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری بروجنی درانتها عنوان کرد: یکی از مشکلات ما درمورد برخی از خواص این است که گاهی نمی توانند لحظه ها و زمان را به خوبی تبیین کنند و بعضی از مواقع این تصمیمات به ضرر انقلاب بوده است. امیدوار هستم تمام نیروهایی که طالب دولت جهادی و دولتی که مقام معظم رهبری معیارهایش را بیان کردند، دست به دست یکدیگر دهند تا مشارکت بالایی ایجاد شود.