استراتژی اختلاف انداز و حکومت کن اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» با اشاره به لزوم اجماع و اتحاد سریع‌تر جبهه انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری بیان می‌کند: نیروهای مخالف جبهه انقلاب همواره برای اینکه موقعیت خودشان را در دستگاه‌های اجرایی حفظ و به پیروزی در انتخابات دست پیدا کنند یک شگرد راهبردی و استراتژیک دارند و آن ایجاد چنددستگی بین نیروهای جبهه انقلاب است.

وی افزود: این جریان به روزنه‌هایی نفوذ می‌کنند و از اختلاف سلیقه‌های بسیار کوچک که ممکن است در هر خانواده‌ای وجود داشته باشد، سو استفاده می‌کنند و روی این موضوعات بسیار مانور می‌دهند و آن را برجسته می‌کنند تا به وسیله آن، اختلافات را بسیار عمیق نشان دهند و با این کار بین نیروهای جبهه انقلاب شکاف ایجاد می‌کنند. آن‌ها با این اقدامات می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

شریعتی عنوان کرد که یقیناً در مقاطع حساس زمانی مثل انتخابات ریاست جمهوری یا انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند اختلافاتی در جبهه انقلاب ایجاد کنند. بنابراین نیروهای جریان انقلاب باید در شورای ائتلاف، شورای وحدت و سایر گروه‌ها که اهداف مشترکی دارند کاملاً حواس جمع پیش بروند و بدانند که چه افرادی از این اختلافات منفعت می‌برند.

*اختلاف انداز و حکومت کن!

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات و جریانی که به‌نوعی خود را در انتخابات پیش رو بازنده می‌داند استراتژی مهمش این است که از ابزار موجود بیشترین بهره‌برداری را انجام دهد و با برنامه‌هایی تحت عنوان «اختلاف انداز و حکومت کن» قصد دارند پیروز شوند. چراکه این روزها خودشان هم متوجه شده‌اند که پایگاه مردمی ندارند.

شریعتی در انتها تصریح می‌کند که محوریت آیت‌الله رئیسی بر همه دوستان روشن است و باید تلاش کنند تا فضای مناسب ایجاد شود. اگر هم قرار هم نیست به نفع رئیسی کنار بروند حداقل ذهن اذهان جامعه را مخدوش نکنند و وارد اختلافات و درگیری درون جبهه‌ای نشوند تا مخالفان از این فضاها سو استفاده کنند.