حضور در انتخابات برای صیانت از جمهوریت نظام ضروری است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات بر اساس اندیشه امام و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین پایه و اصل جمهوریت نظام است.

وی عنوان کرد: تحقق این مهم که لازمه آن مشارکت است، منوط به آن است که دستگاه‌های سیاست گذار و مجری به قانون اساسی و دموکراسی التزام داشته باشند.

عاون اول رئیس جمهور افزود: با گلایه‌هایی از مردم و افراد روبرو هستیم اما معتقدم برای صیانت از جمهوریت نظام و دفاع از صندوق رأی باید در انتخابات حضور پیدا کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دو انتخابات مهم پیش رو داریم، گفت: ان شاءالله با حضور قوی و خوب مردم انتخابات برگزار شود.

وی در رابطه با علت عدم احراز صلاحیت خود بیان کرد: نمی‌خواهم امروز حرف منفی بزنم. توئیتی زدم که هر چه دارید به اطلاع خود و مردم برسانید. به تعبیر رهبری ظلم شد نه به من بلکه به مردمی که حق انتخابشان محدود شد.

وی در رابطه با اظهارات پیرامون تصمیم افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ گفت: راجع به بنزین جلسات طولانی ای میان سران سه قوه برگزار شد، در یک جلسه تنش پیش آمد و حرف‌های تندی زده شد و بعد از آن کمتر در جلسات بنزین حضور داشتم. بعد از اینکه مجوز رهبری گرفته شد، رهبری فرمودند در مورد مسائل فنی آن نظری ندارم و اگر سران سه قوه امضا کنند مشکلی ندارم و سران قوه آن را امضا کردند. مسئولیت اجرا با دولت بود اما امضای سران قوا پای این تصمیم هست.

ادامه دارد....