حضور در انتخابات یعنی انتخاب سرنوشت آینده کشور/لزوم تشکیل دولت انقلابی، جوان، تازه نفس و جهادی

مجید نصیرایی در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار کرد: انتخابات اثر مستقیم در سرنوشت و زندگی امروز و آینده همه افراد جامعه دارد. عقل ایجاب می‌کند تا نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نباشیم. 

وی تاکید کرد: انتخابات اثر مستقیم در زندگی همه افراد جامعه دارد بنابراین نباید نسبت به این مساله مهم بی‌تفاوت بود. همچنین انتخابات از نظر مبنایی و اعتقادی نیز قابل بررسی است به طوری که امروز سرنوشت نظام، کشور، ملت ما و اسلام که حفظ آن بالاترین ارزش است به انتخابات مرتبط است. سرنوشت این موارد به هم گره خورده و اگر خدای ناکرده دولت و نظام ما سیلی بخورد، قطعا اسلام سیلی خواهد خورد. بنابراین از لحاظ مبنایی و اعتقادی نیز هرکس باعث تضعیف نظام شود از بزرگترین منکرات محسوب می شود. 

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که هر حرکتی که باعث تقویت نظام شود، ‌بالاترین معروف است طبیعتا رأی دادن ما در صحنه‌هایی که انقلاب و نظام نیاز به حضور همه افراد جامعه و حمایت آنها دارد؛ یک امر شرعی محسوب می‌شود و ما بر اساس اصول اعتقادی و مبنایی خود ملزم به پایبندی به معروف بوده و هم اینکه باید امر کنیم تا دیگران نیز به معروف پایبند باشند. 

وی تاکید کرد: در کار خیر و معروف باید از یکدیگر سبقت بگیریم و تلاش کنیم تا دیگران نیز در این کار خیر شریک شوند. با نگاه مبنایی و اعتقادی به رویکردهای دینی مجاز نیستیم کاری انجام دهیم که باعث تضعیف اسلام و ارزش‌های آن و نظام شویم. امام راحل هم فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و هرکسی که خلاف این جهت باشد حتما یک کار منکر است و باعث تضعیف نظام شده بنابراین مشروع نیست. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نامزدهای انتخابات در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی توصیه کرد: نامزدهای انتخابات باید تلاش کنند از تخریب دیگران بپرهیزند و فقط به معرفی خود و برنامه‌هایشان و آنچه به انتخاب بهتر کمک می‌کند، بپردازند. بنابراین هرکس باید برنامه و رویکرد خود را معرفی کند؛ هدف اصلی نامزدهای انتخابات این باشد که جریان انقلابی تقویت شود. هدف اصلی این افراد این باشد که کاری انجام دهند تا ملت ایران و رهبر معظم انقلاب خوشنود و راضی شوند. نامزدها باید برنامه‌های خود را به‌گونه ای پیش ببرند که چگونه می‌توانند مشکلات، معضلات و برنامه‌های خود را در مسیری پیش ببرند که مسائل را حل کند. 

نصیرایی گفت: نامزدهای انتخابات برای نشان‌دادن خود اصلا وارد مسیر تخریب دیگران نشوند. این افراد نباید دیگران را متهم کنند و همه در چارچوب قانون کارهای خود را انجام دهند و هرآنچه در نهایت ملت ایران تشخیص دهد قطعا آن می‌تواند به خیر و مصلحت کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاب دنبال تخریب و سیاه‌نمایی دیگران نباشند. 

رسیدگی به معیشت، نخستین اولویت‌ دولت سیزدهم 

وی اسلامی درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های در اختیار گرفتن زمامداری امور اجرایی کشور توضیح داد: نخستین اولویت دولت سیزدهم باید رسیدگی به وضعیت معیشت اقشار مختلف جامعه باشد. برخی از خانوارها در جامعه ما به دلیل بی‌تدبیری‌های دولت دوازدهم متاسفانه به شدت از نظر وضعیت معیشت تحت فشار هستند. بنابراین از دولت آینده که امیدوارم یک دولت انقلابی، جوان، پرانرژی، تازه نفس و جهادی شکل بگیرد، انتظار دارم تا در نخستین اقدام به وضعیت معیشت اقشار ضعیف جامعه رسیدگی کند و سپس حرکت به سمت ایجاد ثبات اقتصادی در کشور باشد. 

وی ادامه داد: دولت آینده باید معضلات اصلی جامعه مانند مساله اشتغال جوانان، مسکن برای خانواده‌ها و اقشار ضعیف جامعه، ازدواج جوانان و فرزند آوری و ... را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهد و به سرعت نسبت به حل آنها اقدام کند. 

امتیاز پایین عملکرد دولت دوازدهم 

وی درپاسخ به این سوال که از 1 تا 10 چه نمره‌ای به عملکرد دولت دوازدهم می دهید، اظهار کرد: متاسفانه بنده به عملکرد دولت دوازدهم نمره بسیار ضعیفی می‌دهم و شاید در حد نمره 2 یا 3 بتوان به عملکرد این دولت امتیاز داد. 

عدم خودباوری، مهمترین نقطه ضعف دولت دوازدهم

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین نقاط ضعف دولت دوازدهم گفت: عدم خود باوری مهمترین نقطه ضعف این دولت است زیرا دولت دوازدهم نگاه و نقطه امید خود را به کدخدا، چند حکومت غربی و آمریکا و ایادی آن معطوف کرده بود و به امید داشت تا آنها مشکلات اقتصادی، مشکل ازدواج جوانان، مسکن، آب آشامیدنی را حل کنند. بنابراین مهمترین مشکل دولت دوازدهم عدم خودباوری و عدم توجه به ظرفیت های فراوان داخلی و توان جوانان متعهد و متخصص داخل کشور بود در حالی که این جوانان دارای توانمندی‌های فراوانی هستند اما متاسفانه مدیران ما نتوانسته‌ و نخواسته‌اند از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند.