برنامه‌ریزی دشمنان برای دلسرد کردن مردم از انتخابات / اهمیت رأی مردم در تصمیم‌گیری ‌های خرد و کلان کشور

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با افکارنیوز اظهار کرد: در 43 سال گذشته در تمام عرصه‌ها و مسائل اساسی کشور از رأی مردم استفاده کرده‌ایم که می‌توان به انتخابات ریاست جمهوری ، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا در عرصه کلان و همچنین انتخابات نهادها و اصناف نیز اشاره کرد. 

وی بیان کرد: در کشور ما شرایطی فراهم است تا مردم چه در حوزه‌های تخصصی و صنفی و چه در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی در انتخابات شرکت کنند و این مساله نشان‌دهنده اهمیت رأی و نظر مردم جامعه در تصمیم‌گیری ‌های خرد و کلان است.

مزایای مشارکت در انتخابات 

نماینده مردم خدابنده در مجلس عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این جهت که فرصتی ایجاد می‌کند تا مردم در امور اجرایی کشور با انتخاب رییس جمهور دخیل باشند. همچنین این مساله دارای اهمیت برون مرزی نیز هست به طوری که قدرت حضور مردم در امور داخلی می‌تواند در مسائل خارجی نیز تبلور داشته باشد. روابط خارجی و بخش عمده‌ای از ارتباطات بین‌المللی کشور در قامت انتخابات ریاست جمهوری تجلی و تبلور می‌یابد لذا این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

وی ادامه داد: مردم برای حفظ شأن خود و کشور در انتخابات مشارکت دارند بحث مهمی است و همواره مقام معظم رهبری و بزرگان نظام نیز نسبت به حضور در پای صندوق‌های رأی تاکیدات فراوانی داشته‌اند. 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشارکت مردم با عدد بالا موجب می‌شود تا قدرت چانه‌زنی و حضور کشور در عرصه‌های بین‌المللی افزایش یابد و راحت‌تر بتوانیم ارتباطات خارجی خود را ساماندهی کنیم.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم خدابنده در مجلس از هموطنان خواهش می‌کنم تا در پای صندوق‌های رأی حضور یابند زیرا قوت و قوام نظام بستگی به حضور مردم دارد . 

حسینی گفت: امیدوارم در روز جمعه 28 خرداد و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی به تایید اصول اساسی نظام خواهیم پرداخت و در کنار آن با صفوف به هم فشرده در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خواهیم کرد. 

تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران تقریبا تمام توان خود را معطوف به این مساله کرده‌اند تا مردم را از مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی دلسرد کنند. 

این نماینده مجلس بیان کرد: امیدوارم فارغ از اینکه چه کسی به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود، در نخستین گام شاهد حضور حداکثری در انتخابات باشیم. 

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های نامزدهای انتخابات که از فیلتر شورای نگهبان معرفی شده‌اند، اصلح‌ترین فرد انتخاب شود و در کنار مجلس انقلابی و قوه قضاییه، شاهد حضور نهاد اجرایی خوب در کشور باشیم  و این قوا دست به دست یکدیگر داده و مشکلات درونی و خارجی را حل کنند. 

حسینی به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: عرصه انتخابات برای کاندیداها یک فرصت محسوب می شود زیرا این افراد از ابتدا دارای مسئولیت‌های مختلف بوده‌اند و طبیعی است که نخستین گام این عزیزان بر اساس مسائل دینی، اخلاقی و فرهنگی باید حفظ حرمت یکدیگر باشد. این نامزدها باید بدانند با نزدیک شدن به روز رأی گیری هم طرفداران و هم کاندیداها ممکن است حاشیه‌ها بر متن غلبه کند بنابراین ضروری است تا مسائل اخلاقی را رعیت کنند. 

لزوم طرح وعده‌ها براساس قابلیت اجرایی شدن 

حسینی ادامه داد: با توجه به مقتضیات و مسائل جامعه به طرح و عنوان مسائل بپردازند تا دچار خطا نشوند. هر کدام از وعده‌ها و قول‌ها دارای پشتوانه کار کارشناسی شده نباشد، قطعا به نتیجه نخواهد رسید و به نتیجه نرسیدن هر کدام از قول موجب بی‌اعتمادی عمومی نسبت به امر مهم انتخابات خواهد شد. 

وی تاکید کرد: از نامزدهای انتخابات خواهش می‌کنم ضمن رعایت اخلاق، شرایط را برای حضور افراد جامعه در پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات فراهم کنند. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: نامزدهای انتخابات توجه کنند اکنون از نظر مسائل فرهنگی، معیشت مردم، بیکاری، مسکن در مضیقه هستیم بنابراین با توجه به کارهای کارشناسی شده نسبت به معرفی برنامه‌های خود در این بخش‌ها اقدام کنند. بنده در مناظره‌ها مشاهده می کردم که نامزدهای انتخابات برای بخش های مختلف دارای برنامه هستند و با توجه به شرایط و امکانات موجود در کشور در زمینه حل مشکلات کشور اقدام کنند. 

اولویت‌های دولت سیزدهم 

وی درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های در اختیار گرفتن زمامداری امور اجرایی کشور بیان کرد: اکنون مشکلات اقتصادی کشور یکی از مسائل اساسی است و به حتم حل مشکلات بخش تولید، راه‌اندازی و رونق کسب و کار در کشور باید توجه شود و در این راه باید از ظرفیت نیروی جوان کشور و همچنین پتانسیل درونی استفاده کرد. 

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بیرونی باید نگاه به توان داخلی کشور هم داشته باشیم و اجازه ظرفیت‌سوزی ندهیم. ما دارای توان بسیار بالا در ابعاد مختلف علمی و نیروی انسانی  هستیم که باید به این موارد توجه ویژه‌ای شود. 

حسینی گفت: دولت سیزدهم باید به معیشت مردم و بیکاری جوانان توجه ویژه کند. همچنین مسائل موجود در بخش کشاورزی تبدیل به یکی از معضلات کشور شده و ضروری است این بخش را به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور مورد توجه قرار دهند.

همچننین مسائل امنیتی و ارتباطات خارجی با سایر کشورها نیز نیازمند توجه همه‌جانبه است. حوزه علمی کشور باید به خدمت بخش تولید درآید. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع مسائل را باید مورد توجه قرار داد و نمی‌توان نسبت به هیچ کدام غفلت کرد زیرا اگر یکی از این موارد مغفول بماند سایر بخش‌ها را دچار مشکل می‌کند.  به اعتقاد بنده مسائل مربوط به حوزه اقتصاد، کار، فرهنگیان که صنوف مختلف اکنون معترض به وضعیت فعلی خود هستند باید حل و فصل شود .