گفت وگوی اهالی فاز ۸ پردیس با رئیس مجلس

محمد باقر قالیباف صبح امروز ( پنج‌شنبه ۲۷ خرداد)‌ در جریان نظارت میدانی خود از فاز ۸ شهر پردیس ، با حضور در جمع ساکنان این منطقه به صورت رودررو با آنها به گفت وگو پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش اولیه ای که مسئولان این منطقه ارائه کردند، در موضوعات اصلی مانند جاده های دسترسی، آسفالت، آب و فاضلاب و گاز، مشکل اساسی وجود ندارد و اگر بلوک یا واحدی مشکل کوچکی دارد، مربوط به مسائل اداری است.

وی با بیان اینکه فاز ۸ پردیس مشکل اساسی زیرساختی ندارد، افزود: عمده مشکلاتی که هم مسئولان پروژه و هم ساکنان این منطقه به آن اشاره کردند، درخصوص امکانات و خدمات شهرداری از جمله فضای سبز، حمل و نقل عمومی، فضای تفریح و بازی کودکان، زباله، مدرسه و... است. البته مشکلات نبود مدرسه و درمانگاه به تفکیک امور میان شهرداری و دستگاه های دولتی مربوط می شود. طبیعتاً بحث مدرسه و درمانگاه را باید بخش دولتی پیگیری کرده و حمل و نقل برعهده شهرداری است.

قالیباف تصریح کرد: طی دو سال اخیر که مجدداً تحولی در تکمیل خانه های مسکن مهر صورت گرفته، بسیاری از مشکلات زیرساختی فاز 8 پردیس رفع شده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: با توجه به اینکه بنده نماینده تهران نیز هستم، امروز تصمیم گرفتم بازدیدی از مجموعه پردیس داشته باشم و برای رفع مشکلات جدی آنها کمک کنم؛ ضرورت دارد تلاش کنیم تا شهرداری به این منطقه بیاید و مسئولیت خود در قبال این منطقه را قبول کند و تلاش کند تا فضای این منطقه را تحت پوشش قرار داده و با همکاری مجلس مشکلات مردم این منطقه را حل و فصل کنیم.

براساس این گزارش در این بازدید، یکی از ساکنان به نمایندگی از دیگر ساکنان فاز 8 پردیس با ابراز گلایه از وضعیت امنیتی این محل گفت: متاسفانه برای تامین امنیت این فاز پیش بینی های لازم صورت نگرفته است و نیروی انتظامی مستقر در این فاز، تحت زیرمجموعه شهرستان ورامین قرار دارد که موجب می شود مردم پس از تماس با نیروی انتظامی، ماموران برای حضور در منطقه بیش از یک ساعت زمان ببرد.

در ادامه یکی دیگر از ساکنان این منطقه که پیرزنی سالخورده بود خطاب به رئیس مجلس گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در این منطقه نبود مراکز تجاری و خرید است. همچنین آزاد بودن سگ های ولگرد باعث بروز مشکلات زیادی در این بخش شده است.

وی گفت: از شما درخواست دارم دستور دهید که از ساخت و ساز اطراف این فاز برای بهبود وضعیت محیط زیست جلوگیری کنند تا پردیس از لحاظ وضعیت آب و هوا مانند تهران آلوده نشود.

یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز با بیان اینکه عمده دلیل اشخاصی که مسکن مهر تحویل نگرفته اند، نبود زیرساخت های کافی برای آن است، ادامه داد: نبود امکانات رفاهی و حمل و نقلی در این فاز موجب شده باز مالی زیادی به سبد هزینه خانوارها تحمیل شود. با همکاری برخی مسئولان دو مدرسه دراین فاز ساخته شده، با این وجود با شروع سال تحصیلی مشکل فضای آموزشی داریم.

وی تصریح کرد: این منطقه از لحاظ زیرساخت های درمانی نیز مشکلات زیادی دارد، برخی خیرین برای ساخت مراکز درمانی تلاش کردند، ولی متاسفانه نهادهای ذیربط حاضر به همکاری نیستند، لطفا در این زمینه به ما کمک کنید.