زندگی مردم مهمترین اولویت آیت الله رئیسی است

محمود عباس زاده ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به اولویت های مهم دولت سیزدهم و صحبت‌های رئیس جمهور منتخب بیان کرد: آیت‌الله رئیسی امروز طی مصاجبه مفصلی اولویت های دولتش را اعلام کرد. آن‌ها عبارتند از هدایت گردش نقدینگی کشور به سمت تولید، برداشتن موانع تولید، رونق اقتصادی و توجه به تحقق مطالبات مردم و مسائل مهم. مشخص شد که درد مردم اولویت او و دولتش خواهد بود. بنابراین نتیجه این اقدامات ترمیم بی اعتمادی پیش آمده در بدنه جامعه به دولت است. 

*آیت‌الله رئیسی نشان داد زندگی مردم برایش مهم‌ترین اولویت است

وی افزود: این یک امیدواری است که زندگی مردم برایش مهم‌ترین اولویت است و اعتماد از دست رفته را ترمیم می‌کند. همچنین رئیسی تأکید کرد که در حوزه سیاست خارجی براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عمل خواهد کرد و حسن ارتباط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای مسلمان، منطقه اولویت اقتصادی دولت، ایجاد توازن راهبردی برای ارتباط با تمام کشورهای دنیا مهم‌ترین رویکرد دولت جدید خواهد بود.

او با اشاره به رویکردها و پاسخ های رئیسی درمورد سیاست خارجی دراین نشست، ادامه داد: نظام برای راهبردهای کشور در سیاست خارجی تصمیم گیری می‌کند و دولت مجری راهبردها و سیاست های نظام و اسناد بالادستی است. دولت مجری مصوبات و قانون اساسی کشور و اولویت هایی است که مقام معظم رهبری مشخص کردند. با این اوصاف به نظرمی رسد دولت جدید با یک نگرش درونزا و توجه به ظرفیت های داخلی کشور، سیاست خارجی را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: همواره می‌گویند سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است. هرچقدر کشور قدرتمندتر باشد با مسائل سیاست خارجی بااقتدار بیشتری برخورد می‌کنیم و در ارتباطات بین‌المللی به‌اندازه قدرت و اقتدار کشور امتیاز می‌دهند.

عباس زاده در انتها بیان کرد: کشور ما نیز از هر حیث دارای توانایی‌های متعدد است، به‌طور مثال از حیث استراتژی، جغرافی، انرژی، قرارگرفتن در چهارراه دنیا، منابع غنی و متنوع و نیروی انسانی جوان و متخصص کشور استثنائی هستیم. طبیعتاً با نگرش و رویکرد درون‌زا می‌توانیم سیاست خارجی را بااقتدار پیگیری کنیم زیرا تمام زمینه‌هایش نیز وجود دارد.