آیت الله رئیسی با رویکرد فراجناحی کشور را مدیریت خواهد کرد

علی اکبر کریمی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز به لزوم تغییر در مولفه های مختلف در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در انتخابات 1400 انتخاب شد و حال زمان تغییر است. آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور منتخب روز گذشته نشست مطبوعاتی داشت و درمورد مسائل مختلفی  صحبت کرد.

او افزود: آیت الله رئیسی رویکرد جناحی در دولتش را نفی کرد که نشان می دهد او با رویکرد فراجناحی می تواند تمام ظرفیت های مدیریت کشور را به کار گیرد. نکته دوم این است که شاخص های شفاف و صریحی برای به کارگیری افراد در دولتش ارائه کرد که انقلابی بودن، مردمی بودن، فسادستیز و کارامد بودن را ملاک و معیارهای دولتمردان آینده دانست.

کریمی با ابراز امیدواری بیان کرد که به کارگیری چنین افرادی در دولت آینده، مجموعه قوه مجریه با همین ویژگی ها شکل بگیرد و دولت سیزدهم، کارآمد، انقلابی و جهادی و مردمی باشد.

*مواضع قاطع رئیسی در سیاست خارجی 

این نماینده مجلس درادامه گفت: نکته بعدی این که رئیسی در مواضع سیاسی و بین المللی خود نشان داد شفاف و صریح است و مواضع قاطعی دارد و ضمن تاکید بر توسعه روابط بین المللی و استفاده از ظرفیت های تعاملات جهانی به ویژه با همکاری با همسایگان ازجمله عربستان سعودی اشاره کرد که منعی برای بازگشایی سفارتخانه ها نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: اما درعین حال بر اصولی تاکید کرد که درسطح بین المللی داریم. رئیسی خطوط قرمز نظام و دولتش را مشخص کرد و درمورد رژیم صهیونیستی موضع روشنی را اتخاذ کرد و در پاسخ به دیدار با رئیس جمهور آمریکا لحظه ای در پاسخ منفی خود شک نکرد.

کریمی افزود: باتوجه به خوی استکباری آمریکا در اقدامات و تصمیمات ظالمانه ای که علیه ملت ایران اتخاذ کرده، تصریح کرد که حتی لغو تحریم ها دلیلی براین نیست که ما روابطمان را با آمریکا توسعه دهیم و درشرایط تعدیلی ترتیب دهیم. مواضع آیت الله رئیسی درحوزه های داخلی و بین المللی خوب و روشن بود و بازخورد انتخاب او و صحبت هایش در نشست خبری باعث ایجاد دیدگاه مثبت درسطح جامعه شد.