فرمانده گفت بیایید

 فرق است بین فرمانده ای که بگوید بروید با آن‌کسی که بگوید بیایید. در مورد اول، فرمانده عقب ایستاده و سپاهش را به‌پیش فرامی‌خواند اما در مورد دوم، فرمانده خود به دل میدان می‌زند؛ خطرات را به جان می‌خرد و پس از اطمینان‌بخشی به سپاهش، آنان را فرامی‌خواند.

روز جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰ شمسی، برای عالم علم، سیاست و بشریت جاودانه خواهد شد. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست.

۱. مرجع بزرگ عالم تشیع، شخص اول جمهوری اسلامی ایران، رهبر و پیشوای بسیاری از آزادگان و اهالی مقاومت در پاسخ به درخواست و اصرار تزریق واکسن خارجی برای ایشان، ابراز عدم تمایل به استفاده از واکسن غیر ایرانی می‌کنند و منتظر می‌مانند تا واکسن ایرانی آماده شود تا این افتخار ملی را پاس بدارند و حضور ایران در جمع ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان، رنگ و اعتبار دیگری بیابد.

در بیانات ایشان پس از تزریق دُز اول واکسن، عبارت جالبی ذکر شده است؛«باید به واکسن ایرانی احترام بگذاریم» عمق اعتقاد، باور  و قدردانی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی نسبت به توانمندی‌های داخلی بی‌نظیر است. هرچقدر شک و شبهه ناشی از سم‌پاشی‌های مکرر رسانه‌های معاند وجود داشت، با تزریق این واکسن به مقام معظم رهبری، بی‌اثر شد. با این اتفاق، عملا و رسما فرمانده به سپاهش و امام به امتش گفت بیایید؛ من آمده‌ام. حالا نوبت ماست که بگوییم ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده. 

۲. ایشان جزو معدود افرادی است که علی‌رغم عالی‌رتبه بودن مقام و جایگاهشان، برای اقناع افکار عمومی محلی از اعراب قائل‌اند. سیل شبهات توسط معاندان، منافقان و دشمنان این انقلاب هرروز تولید و منتشر می‌شود و در مقابل، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در برابر هر شبهه، پاسخی مستند و مستدل قرار می‌دهد تا از مواضع تهمت، احتراز کرده باشند و مبادا دلی لرزان شود. این امر را مقایسه کنید با برخی مسئولان که ذره‌ای برای افکار عمومی احترام و شأنی قائل نیستند و خود را ملزم به پاسخگویی و شفافیت نمی‌دانند.

رعایت نوبت واکسن، انتخاب نوع واکسن، تزریق واکسن مقابل دوربین و اعتمادبخشی به مردم، دستور انتشار اسناد و مقالات علمی مربوط به واکسن برای آگاهی دنیا از این کار بزرگ، اعلام موضع شفاف نسبت به تهیه و تزریق واکسن‌های خارجی برای مردم (با این مضمون که در صورت نیاز و کنار واکسن ایرانی، ایرادی ندارد) تکریم دانشمندان و دست‌اندرکاران تولید واکسن ایرانی و حمایت‌های همه‌جانبه ایشان از تولید ملی در قول و فعل، نشان از اهمیت دادن ایشان به امر مردمداری است.

۳. ایران در تقدیر الهی است که باید قوی شود و در طلوع خورشید ولایت عظمی یک قطعه مهم، اثرگذار و نقش‌آفرین باشد. شب و روز نشناختن رهبر انقلاب و برخی بیداردلان دیگر و فداکاری‌های آنان برای این است که ولو شده یک روز یا یک ساعت، فرج عمومی زودتر اتفاق افتد. یکی از مهم‌ترین ابعاد این‌همه اصرار بر تقویت داخلی و قدرت درون‌زا همین است. ما هم به‌قدر وسع خود مکلفیم در قوی‌تر شدن هر چه بیشتر ایران اسلامی بکوشیم تا نام‌مان در این جریده ثبت و ضبط شود، ان‌شاءالله‌.

  ​مسعود پیرهادی