اختلاف مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون کودکان

مقامات بهداشتی آلمان درباره واکسیناسیون کودکان اختلاف نظر دارند.

"کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان و مقام‌های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست کرده در توصیه‌های محدود کننده خود برای واکسیناسیون کودکان صرف نظر کند.

لایترباخ در گفتگویی با راینیشن پست آلمان اظهار داشت: در انگلیس در حال حاضر بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا در کلینیک‌ها بستری هستند، اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون استدلال می‌کند که ابتلا به کرونا برای کودکان بی ضرر است. به اعتقاد من این مسئله درباره ویروس جهش یافته دلتا صدق نمی‌کند.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه کودکان ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای کودکان 12 تا 17 سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص توصیه می‌کند. استیکو حدود 3 هفته پیش دلیل خود برای چنین توصیه‌ای را این گونه توضیح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای کودکان جزئی است.

لایترباخ این انتقاد را وارد می‌کند که اطلاعات ارائه شده از طرف استیکو مبتنی بر اطلاعات و انواع ویروس‌های قدیمی است. وی تاکید کرد که آلوده شدن کودکان با ویروس جهش یافته هندی بسیار خطرناک است و تغییر کلاس راه حل آن نیست. وی همچنین درخواست کرد که باید برای جذب افراد مشکوک به واکسن اقدامات بیشتری انجام شود.

 وی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در سرزمین‌های اشغالی با وجود واکسیناسیون بالا و هوای خوب یک نرخ واکسیناسیون بالای 80 درصد را لازم دانست.

در سرزمین‌های اشغالی و انگلیس اخیرا گسترش ویروس جهش یافته هندی منجر به افزلیش چشمگیر شمار مبتلایان شده است.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در انگلیس روز گذشته با 18270 مورد به بیشترین میزان از 5 فوریه سال جاری میلادی رسیده است.

اداره بهداشت عمومی انگلیس حتی آمارهایی را اعلام کرده که نشان می‌دهد تعداد زیادی از بیماران کرونایی آلوده به ویروس جهش یافته هندی با وجود واکسیناسیون کامل فوت کرده‌اند.

به گزارش ساندی تایمز ویروس انگلیسی در بین دانش آموزان این کشور به سرعت در حال شیوع است.این رسانه انگلیسی با استناد به آمارهای اعلام شده از طرف نهادهای بهداشتی در این کشور گزارش داده است که در هفته منتهی به 20 ژوئن تعداد کودکان 5 تا 9 ساله مبتلا به کرونا در مقایسه با هفته قبل از آن حدود 70 درصد افزایش داشته و در افراد 10 تا 14 ساله هم رشد مبتلایان 56 درصد بوده است. در این هفته در مجموع حدود 16100 دانش آموز به دلیل ابتلا به کرونا غایب بودند و این در حالی است که در هفته قبل از آن تعداد غیبت ها 10600 مورد بود.

این رسانه انگلیسی دلیل افزایش شمار مبتلایان را گسترش شیوع ویروس هندی ارزیابی کرده است.