اهداف پشت پرده حمله آمریکا به حشد شعبی عراق

 یکی از سیاستمداران لبنانی به اهداف پشت پرده حمله آمریکایی به حشد شعبی عراق پرداخت.

ناصر قندیل نماینده سابق پارلمان لبنان اعلام کرد: هدف قرار دادن نیروهای حشد شعبی میان دو کشور تلاشی برای مخفی نگه داشتن سرقت نفت از سوی نیروهای آمریکایی است.

وی افزود: نیروهای آمریکایی به دزدیدن نفت از میدان نفتی الرمیلان به سمت عراق ادامه می دهند.

قندیل اعلام کرد: هدف قرار دادن نیروهای سوری وعراقی در مرز میان دو کشور در واقع تلاشی برای سرپوش گذاشتن عملیات دزدی نظامیان آمریکایی است.

وی فاش کرد: دهها محموله نفت و کالا تحت حمایت نظامیان آمریکایی از سوریه به عراق وارد می شود.

این درحالی است که محمود جوخدار نماینده پارلمان سوریه قبلاً اعلام کرده بود که حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی و مرزهای عراق و سوریه به گروههای تروریستی مجال می دهد که دست به تحرکات بزنند.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: پایان اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه نزدیک است. در حال حاضر، تمام نگاه‌ها به محور مقاومت برای ایستادگی در برابر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دوخته شده است.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه افزود: همگان به مقاومت در یمن، سوریه، عراق و لبنان امید بسته اند تا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را از منطقه اخراج کنند. امروز همگان توانمندی‌های مقاومت را می‌شناسند.

وی ادامه داد: توانمندی‌های مقاومت کاملاً واضح است و بر هیچکس پوشیده نیست. دشمن عواقب و پیامدهای رویارویی با مقاومت را به خوبی می‌شناسد. این نماینده سوری پیشتر نیز درباره توطئه چینی‌های آمریکا علیه سوریه و عراق و مقاومت در برابر واشنگتن سخن گفته بود.

گفتنی است که اخیراً، جنگنده‌های آمریکایی مواضع حشد شعبی در منطقه ای واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را بمباران کردند. منابع عراقی اعلام کردند که در جریان این تجاوز نظامی، ۴ نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند.