واکنش کتائب سیدالشهداء عراق به حمله آمریکا به حشد شعبی

«ابو آلاء الولائی» دبیرکل کتائب سید الشهداء عراق  امروز به حمله هوایی آمریکا به حشد شعبی عراق واکنش نشان داد و گفت: آمریکا در ایجاد درگیری شیعی-شیعی و ایجاد فتنه میان حشد شعبی و نیروهای امنیتی شکست خورد.

وی افزود: رژه حشد شعبی با حضور نخست وزیر و برادرانی از فرماندهان نیروهای امنیتی و وزیران، همانند سیلی بزرگی بر اشغالگران آمریکایی بود که به دنبال برداشتن ویژگی رسمی از حشد شعبی بودند.

دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق بیان کرد: شمشیر قدس و پیروزی رئیسی و رژه حشد شعبی و پایداری حوثی‌ها و ملت بحرین، آمریکا را خشمگین وآنها را به بمباران مواضع حشد شعبی در مرز واداشت زیرا آمریکا محور مقاومت را به یک چشم نگاه می‌کند.

وی افزود: هیئت هماهنگی مقاومت عراق امروز نماینده رای و حضور شهید قاسم سلیمانی است و واکنش به اقدامات نقض کننده مکرر آمریکا را بردوش گرفت. آنچه شهیدان سلیمانی و المهندس و عماد مغنیه برجای گذاشتند، خط مشی واضح مقاومت است که برای راهروان آن در هر زمان کفایت می‌کند.

دبیر کل کتائب سیدالشهداء اعلام کرد: ما سه بار به رهبران سیاسی در کشور و وساطت آنها مجال دادیم و به دولت بیشترین فرصت را برای راهکار دیپلماسی و اجرای مصوبه پارلمان درباره بیرون راندن نیروهای خارج دادیم. ما آماده بودیم که مصادف با سفر الکاظمی به واشنگتن ، آتش بس چهارم را اعطا کنیم، پس از وعده وی مبنی بر آغاز برنامه ریزی برای عقب نشینی اشغالگران، اما اشغالگران به طور عامدانه برای برهم زدن اوضاع به حمله هوایی در شب گذشته روی آوردند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که بغداد میزبان پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر بود، جنگنده های آمریکایی از فراز اردن و عربستان به یگانهای ما حمله هوایی انجام دادند.

دبیر کل کتائب سیدالشهداء عراق اعلام کرد: واکنش سخت و کوبنده خواهد بود.

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق نیز این حمله را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست مانع از تکرار این اقدامات شود.

وزارت خارجه عراق حمله آمریکا به نیروهای حشد شعبی را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله بامدادی آمریکا به مواضع نیروهای حشد شعبی، این حمله را زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانست.

وزارت امور خارجه عراق حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حشد شعبی عراق را که منجر به شهادت شماری از آن‌ها شد، محکوم کرد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق دوشنبه گفت: «عراق بار دیگر کاملا تأکید دارد که مخالف این است که این کشور به یکی از طرف‌ها در هر درگیری یا تنشی برای تسویه حساب‌ها در اراضی خود تأکید دارد».

او این حمله را تجاوز و نقض حاکمیت ملی عراق و خروج آشکار از قوانین و پیمان‌‌های بین المللی دانست و گفت: «ما بر حفظ حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی و توسل به هرچیزی که این حاکمیت و وحدت را تقویت کند، تأکید داریم و همه تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات خصمانه و غیرقابل قبول به کار خواهیم گرفت».

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزارت خارجه این کشور تأکید کرد که دولت عراق همه اقدامات لازم برای تحقیق در این زمینه به گونه‌ای که ضامن حق حاکمیت این کشور شود، اتخاذ خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز دوشنبه مواضع نیروهای حشد شعبی عراق را در مرز این کشور با سوریه هدف قرار داده است.

ائتلاف الفتح عراق، فرماندهی کل نیروهای مسلح، سازمان حشد شعبی، جنبش النجباء این کشور حمله آمریکا را محکوم کرده‌اند.