آرایش نظامی امارات و عربستان علیه یکدیگر در یمن

  القاعده به حمایت نیروهای ائتلاف و جنگیدن نیروهای ائتلاف سعودی در کنار آنها در جبهه‌های «الصومعه» و «الزاهر» در استان البیضاء اذعان کرد.

در بیانیه صادره از القاعده، علت شکست تروریست‌های القاعده و نیروهای ائتلاف در نبردهای البیضاء، امارات عنوان شده و آمده است: دولت کافر امارات و اذناب آن به القاعده خیانت کردند و عامل شکست ما و نیروهای ائتلاف در جبهه‌های الصومعه و الزاهر در استان البیضاء یمن شدند. ما فکر می‌کردیم که دشمن ما و هدف ما یکی است اما به ناگاه متوجه سیاست خبیث دولت کافر امارات و اذناب آنها شدیم.

این بیانه القاعده به خوبی همدستی القاعده با ائتلاف سعودی را نشان می‌دهد که آمریکا رهبر واقعی ائتلاف ضد یمن را به شدت در تنگنا قرار می‌دهد و آنرا در برابر جامعه جهانی رسوا می‌کند زیرا مواضع متناقض آن در قبال گروه‌های تروریستی نشان می‌دهد به ویژه که آمریکایی‌ها از تروریست‌ها به عنوان ابزاری برای سیاست همینه این کشور در خاورمیانه و دنیا بهره می‌برند.

اعزام نیروهای دولت دست نشانده ریاض در یمن به غرب استان «لحج»

منابع محلی اعلام کردند: «ابوبکر الجبولی» فرمانده آنچه محور «طورالباحه» در غرب استان لحج یمن نامیده می‌شود، طی ساعات گذشته نیرو و تجهیزات زیادی از محور تعز به «طور الباحه» وارد کرده است.

این منابع بیان کردند: نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن، استحکامات جدیدی در کوه‌های مشرف به منطقه مستقر کرده‌اند و توپ در منطقه «خبت الرجاع» مشرف به منطقه «المضاربه» مستقر کرده‌اند.

منابع یمنی اعلام کردند: این تحرکات به دنبال تحرکات شورای انتقالی وابسته به امارات در «المضاربه» و «راس العاره» نزدیک به تنگه باب المندب است.

نزدیک شدن به ساعت صفر برای حمله به عدن

همزمان ناظران امور نظامی اعلام کردند که نیروهای دولت دست نشانده سعودی به دنبال تسلط بر شهر عدن از محورهای ابین و لحج با هماهنگی ارتش عربستان پس از تشدید اختلافات میان ریاض و ابوظبی هستند.

پیشروی نیروهای صنعا در منطقه یافع در استان« لحج»

منابع محلی در استان البیضاء یمن از عملیات نظامی جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت مواضع القاعده در حومه غربی «الزاهر» خبر دادند و اعلام کردند که پس از نبردی سنگین نیروهای صنعا موفق به پاکسازی مناطق راهبردی جدیدی از جمله «المحصن»، «الغول»، «مذسی»، «سوداء غراب» و روستای «آل برمان»، منطقه «عینه» شده‌اند.

این در حالی است که طی روزهای قبل هم روستای «الضحاکی» و کوه «الحبج» و «کساد» که راهبردی هستند و مشرف به پادگان نظامی شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات در منطقه «العبر» است، مسلط شده بودند.

منابع یمنی اعلام کردند: پیروزی های اخیر نیروهای صنعا در غرب «الزاهر»، سبب شده که بر همه مناطق اطراف منطقه «یافع» در استان« لحج» مسلط شوند که این به شدت شبه نظامیان وابسته به امارات را وحشت زده کرده است.

همزمان با آن جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بمباران مواضع صنعا در منطقه «کیدان» به منظور ممانعت از فروپاشی القاعده و بالا بردن روحیه درهم شکسته القاعده، روی آورده‌اند.

فرار القاعده به سمت منطقه یافع در استان «لحج»

منابع محلی در استان البیضاء از فرار تروریست‌های القاعده از البیضاء به منطقه «یافع» در استان «لحج» در جنوب یمن خبر دادند.

پیام مهم صنعا به قبایل «یافع»

همزمان «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن، پیام مهمی به قبایل «یافع» داد و از آنها خواست که جوانان خود را به خاطر القاعده و مفسدان و عناصر سرسپرده، قربانی نکنند.

وی ضمن ابراز اطمینان به قبایل یافع اعلام کرد: ما قومی هستیم که به احدی تعدی نمی‌کنیم.

درگیری شدید میان القاعده و شبه نظامیان امارات در «یافع»

منابع محلی یمنی از درگیری‌های شدید میان نیروهای وابسته به امارات با القاعده و نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن، در «یافع» در نزدیکی استان البیضاء خبر دادند.

اعزام تجهیزات گسترده از سوی نیروهای شورای انتقالی به استان ابین

منابع محلی یمنی اعلام کردند: نیروهای شورای انتقالی تجهیزات نظامی جدیدی به خطوط مقدم با نیروهای «هادی» در استان ابین ارسال کرده‌اند.

این همزمان با تقویت نیروهای «هادی» در« شقره» در این استان است.

این منابع بیان کردند: نیروهای شورای انتقالی، تانک و خودروهای نظامی و ادوات سنگین نظامی به خطوط تماس در «شیخ سالم» در شرق شهر «زنجبار» ارسال کرده است.

به گفته منابع یمنی، همچنین نیروهای انتقالی اقدام به حفر خندق در خطوط تماس با نیروهای «هادی» به منظور رویارویی آتی کرده‌اند.

نیروهای هادی همچنین طی ساعات گذشته اقدام به تقویت نیروهای خود در «ابین» کرده‌اند.