واکسن فایزر در برابر گونه دلتا ایمنی چندانی ایجاد نمی‌کند

نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد میزان موثر بودن واکسن فایزر ساخت آمریکا دربرابر گونه دلتا ی ویروس کرونا کمتر از آن چیزی است که مقامات امیدوار بودند.

 نفتالی بنت روز جمعه در حالی این مطلب را بیان کرد که جواب آزمایش کرونا ۸۵۵ نفر در اراضی اشغالی مثبت بود و در فهرست میزان ابتلای بالا قرار گرفت.

بنت گفت: ما دقیقا نمی‌دانیم واکسن تا چه حد می‌تواند کمک کند، اما این میزان به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

بنت در نشستی با حضور مقامات ارشد درمانی و وزرای کابینه به بحث درباره گام‌های بعدی که برای مدیریت این همه گیری باید برداشته شوند، پرداخت و تاکید کرد: گونه دلتای ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله در مناطقی که واکسیناسیون در آن‌ها انجام شده است مانند انگلیس، اسرائیل و آمریکا جهش رو به جلو داشته است.

او افزود: در روز‌های اخیر در انگلیس شاهد افزایش تعداد کودکانی بوده ایم که هر روزه در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. این تحولی است که ما از آن آگاهی داریم و تلاش می‌کنیم منطقی و مسئولانه با آن مقابله کنیم.

به گزارش نهاد بهداشتی رژیم صهیونیستی، بیشترین میزان ابتلا به بیماری کرونا از ماه مارس تاکنون روز پنجشنبه شناسایی شد، به گونه‌ای که جواب ۵۲/۱ درصد از آزمایش‌ها مثبت بود. با وجود آن که افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کرونا همچنان ادامه دارد، اما افزایش بروز عوارض جدی در بین بیماران همچنان محدود است.

از افرادی که به کرونا مبتلا شده اند حال ۵۲ نفر وخیم گزارش شده که دو نفر کمتر از روز قبل است. یک هفته قبل این رقم ۴۱ نفر بود. البته در ماه آوریل با حدود پنج هزار و ۹۰۰ مبتلا، رقمی مشابه اکنون، حال بیش از ۳۴۰ بیمار وخیم گزارش شده بود.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای نخستین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.