شرایط دشوار اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

 کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه‌ای از شرایط وحشیانه بازداشت و بازجویی زنان فلسطینی در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

این کمیته سرگذشت «مُنی قعدان» بانوی ۵۰ ساله فلسطینی را که سه ماه پیش برای بار دوم در خانه خود در جنین بازداشت شد، به عنوان نمونه ذکر کرده است.

قعدان درباره شرایط بازداشت خود به این کمیته می‌گوید که شمار زیادی از نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر صبح زود برای بازداشت او به خانه اش یورش برده اند و او از تعداد زیاد نظامیان غافلگیر شده است. سپس او را با دستبند پلاستیکی و چشم بند به یکی از پادگان‌های ارتش منتقل کرد و تا ۲۲ روز متوالی از ساعت هشت و نیم صبح تا ساعت چهار بامداد روز بعد مورد بازجویی قرار دادند. در طول زمان بازجویی نیز به انواع شکنجه‌های روحی از جمله بازداشت اعضای خانواده به ویژه برادرش که بعد‌ها بازداشت شد، تهدید شده است.

قعدان شرایط سلول‌های انفرادی زندان «الجمله» را بسیار سخت و خارج از تصورات یک انسان معمولی توصیف کرده است.

این ششمین باری است که این زن فلسطینی بازداشت شده و او در مجموع هشت سال از زندگی خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرده است.

به گفته کمیته اسرای فلسطینی در زندان «دامون» رژیم صهیونیستی ۴۰ زن فلسطینی با شرایط بسیار دشوار در اسارت به سر می‌برند و برخی از آن‌ها به مجازات طولانی مدت زندان از جمله ۱۶ سال محکوم هستند.

بازداشت اداری که یکی از انواع بازداشت‌های ظالمانه فلسطینی‌ها به دست نیرو‌های صهیونیست است، اصطلاحی است که بر اساس آن رژیم صهیونیستی بدون اتهام و محاکمه، فلسطینی‌ها را برای مدتی نامحدود راهی زندان می‌کند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین چندی پیش اعلام کرد، در نیمه اول سال جاری میلادی، پنج هزار و ۲۶۰ نفر از فلسطینیان توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی بازداشت شده اند که از این تعداد ۸۸۰ نفر کودک هستند.