جنیفر ساکی: در انتظار بازگشت به پای میز مذاکره در وین هستیم

  جنیفر ساکی ، سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات برجام گفت: آمریکا امیدوار است که برای برگزاری مذاکرات و انجام این کار فرصت کافی وجود داشته باشد.

او در ادامه ضمن تکرار ادعا‌های تکراری خود علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما پیش بینی نمی‌کنیم که همه نگرانی‌های موجود در رابطه با رفتار ایران برطرف شود.

ساکی افزود: واشنگتن معتقد است که داشتن دید بیشتر نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هسته‌ای ایران به نفع بسیاری از شرکای ماست.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهارات خود به حوادث رخ داده در دریای عمان نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا با لندن و شرکای خود در تماس نزدیک است و نظارت کامل بر روی این موضوع داریم.

در پی حمله به یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در آب‌های نزدیک سواحل عمان، بسیاری از کشور‌های غربی اقدام به اتهام زنی علیه ایران کردند و کشورمان را عامل این حادثه دانستند و مقامات آمریکایی نیز ساکت ننشستند و اتهام زنی‌های خود را بار دیگر تکرار کردند.

جنیفر ساکی نیز در اظهاراتی و در نشست خبری روزانه با خبرنگاران نسبت به سوالی درباره حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان واکنش نشان داد و مدعی شد: «تل آویو یک دولت مستقل است!»

او گفت: اسرائیل برای تصمیم گیری بمنظور ارائه پاسخ مناسب به این حادثه کاملا آزاد است، اما این حادثه تاثیری بر مذاکرات وین ندارد.

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.