دولت سیزدهم برای رفع مشکلات خلاف شیوه مدیریتی روحانی عمل کند

  غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به اتمام عمر 8 ساله دولت روحانی و آغاز به کار حجت الاسلام رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور کشور به اولویت های سیاست خارجی کشور در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب در سال های ابتدایی رابطه کشورمان را آمریکا را به حالت گرگ و میش تشبیه کردند و فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است. ذات شیطان نیز جز فریبکاری و عهدشکنی چیزی نیست.

وی ادامه داد: دولت روحانی طی 8 سال گذشته با کشوری وارد رابطه شد که بارها طی فواصل زمانی مختلف دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی و استقلال ایران ثابت کرده بود. سابقه آمریکا نشان داده با هرکشوری وارد مذاکره شده خواهان اخذ امتیاز بیش از حد بوده و درمقابل به تعهدات خود پایبند نبوده است.

شریعتی تاکید کرد که لذا رهبر انقلاب نیز از دولت مرحوم هاشمی تا دولت روحانی بارها تذکر دادند که آمریکایی ها و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و ما نباید تمام مسائل را به مذاکره با آن ها محدود و وابسته کنیم.

*توجه به توانمندی ها داخل به جای اتکا به بیگانگان؛ رمز موفقیت تمام ملت هاست

این نماینده مجلس گفت: اما متاسفانه مسئولان ما به جای توجه به توانمندی های داخل کشور به بیگانگان اتکا کردند و حاضر شدند با لبخند و گذشت، پای میز مذاکره با دشمن بنشینند. از دولت مرحوم هاشمی تا روحانی بیش از 3 دهه می گذرد و با نگاهی گذرا مشخص می شود که ما بیش از 25 سال انقلاب را برای جلب اعتماد آمریکا هدر داده ایم.

او خاطرنشان کرد: ما حتی در توافقات بین المللی به تمام تعهدات خود عمل کردیم و درمقابل شاهد عدم اجرای تعهدات غربی ها و حتی فشار و تحریم بیشتر علیه کشورمان بودیم. بنابراین دولت سیزدهم در همین ابتدای کار خود باید از سیاست های دولت های قبلی طی سال های گذشته عبرت بگیرد.

شریعتی در انتها یادآور می شود که حتی رهبر انقلاب نیز به این مسئله اشاره فرمودند. عبرت گرفتن به این معناست که اگر چند بار یک راه را امتحان کردیم و اشتباه بود باید از آن صرف نظر کنیم و مجدد آن اشتباه را که جز ضرر عایده ای ندارد، تکرار نکنیم و عبرت بگیریم. با این اوصاف تمام حوزه های مدیریتی دولت روحانی درس عبرت بود و دولت سیزدهم باید برای پیداکردن راه صحیح از آن درس گیرد.