از روس‌های انتظار نداشتیم فریب انگلیسی‌ها را نخورند

ابراهیم عزیزی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به عکس منتشر شده حاشیه ساز سفرای روسیه و انگلیس در تهران بیان کرد: سفیرهای این کشورها قصد داشتن با انتشار این عکس زمان را یادآور شوند که متفقین در تهران بدون اطلاع شاه جلسه برگزار کردن و عکس یادگاری گرفتند.

وی تاکید کرد که بهتر است سفرای انگلیس و روسیه تاریخ پرافتخار ایران را به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی ملت شکوهمند ایران مطالعه کنند و از این تاریخ درس عبرت بگیرند. زمان سلطه‌گران گذشت. همان زمانی که افراد وابسته و دلبسته به نظام سلطه بر مردم ایران حکمرانی می‌کرد و نمادی از ضعف و حقارت بود.

از روس‌های انتظار داشتیم فریب انگلیسی‌ها را نخورند

عزیزی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران درس شجاعت و مقاومت و غیرت را به دنیا دادند چراکه در مکتب جمهوری اسلامی بزرگ مردان چون سردار سلیمانی و عماد مغنیه رشد می‌کند. مردانی که در دورترین نقطه برای حفظ استقلال و آزادی اسلام تلاش می‌کنند.لذا هم روس‌ها و هم انگلیس ها باید بدانند و مطمئن باشند که اگر می خواهند یک بار شانس خودشان را با ایران اسلامی امتحان کنند پشیمان خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: اینطور نیست که تصور کنند با یک عکس می توانند پیام غلطی را به دنیا دهند. این یک اشتباه بزرگ است که آن‌ها مرتکب شدند. هر چند بعد از انتشار این عکس و واکنش شبکه های اجتماعی اعلام کردند که قصد آن‌ها یادآوری عکس معروف جلسه سران متفقین در ایران نبوده است.

*انگلیسی‌ها در فریبکاری و نیرنگ نمونه ندارند

عزیزی بیان کرد: از روس ها انتظار داریم که فریب انگلیسی‌ها را نخورند و فراموش نکنند انگلیسی‌ها در فریبکاری و نیرنگ نمونه ندارد. ملت ایران همان کسانی هستند که ۸ سال از خاک وطنشان دفاع کردند و کسانی که قصد تجاوز به خاکشان داشتن را شکست دادند. بنابراین اگر کشوری این خیال خام را در سرش می پرورد که می تواند با انتشار عکس یا صحبتی به ایران طعنه بزند، سخت در اشتباه است.

عزیزی درانتها تصریح کرد که متوهمان و دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های پوشالی شرق و غرب را رسوا کرده است و امروز پرچمدار یک حرکت بزرگ در منطقه و جهان اسلام است. بی‌شک این ملت سزاوار تعظیم و فروتنی هستند نه رفتار ها و اقداماتی که شایسته خودشان است.