دولت سیزدهم نیاز به افراد اجرایی دارد

 محمد خوش چهره ، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ویژگی‌های کابینه دولت سیزدهم گفت: اداره کشور یک کار تیمی و جمعی است که باید دربردارنده هماهنگی و سازگاری بین سیاست‌ها و هدف‌ها باشد.

خوش چهره افزود: مشکلات امروز نیازمند تصمیم گیری سازگار، هماهنگ و عقلایی است که اگر تصمیمات خوبی گرفته شود و ریشه مشکلات به درستی شناخته و اجرا شود، می‌تواند مشکلات کشور را به خوبی حل و رفع کند؛ کابینه امروز نیاز به افرادی دارد که در حوزه اجرا قوی عمل کنند.

دولت سیزدهم نیاز به افراد اجرایی دارد

او ادامه داد: باید در چینش کابینه این مورد در نظر گرفته شود که افراد بتوانند با برنامه پیش بروند و در عین حال با سایر دستگاه‌ها هماهنگ عمل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مراحل حل مشکلات در کشور عنوان کرد: در درجه اول، شناخت مشکلات مهمترین رکن است و بعد باید درباره حل مشکل شناخته شده، تصمیم گرفته شود؛ متاسفانه در دولت‌های قبلی، عدم درک درست دولت‌ها از مشکلات، آن‌ها را از حل مشکل عقب انداخت.

خوش چهره با اشاره به ویژگی‌های وزرای پیشنهادی دولت تصریح کرد: افراد انتخاب شده باید نسبت به جریان‌های برون زا و درون زا، به توصیه‌های رهبری، شیطنت‌های رسانه‌ای و سیاسی و بر فضای هیجانی که در رسانه‌ها و محافل سیاسی راه می‌افتند، آگاه باشند تا در این جریانات بازی نخورند و بتوانند فضای کشور را به درستی مدیریت کنند.

او ادامه داد: مدیر بودن باید از دیگر ویژگی‌های افراد انتخاب شده باشد؛ اینکه فردی در رشته مورد نظر تحصیل کرده است، برای حوزه مربوط کافی نیست و باید در درجه اول مدیر و مدیریت را به خوبی بلد باشد.

خوش چهره درباره انتظارات از دولت سیزدهم گفت: انتظار از دولت این است که از ظرفیت‌های بالاتر استفاده کند و تجربه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

او در پایان با اشاره به شائبه‌های پیش آمده در خصوص سهم خواهی برخی جریانات در دولت عنوان کرد: باید در راستای منافع ملی، با انتخاب افراد درست در جایگاه‌های مناسب، شائبه‌های سهم خواهی‌ها برطرف شود تا اعتماد مردم که در چند سال گذشته دچار آسیب شده بود به دولت برگردد.