دلخوش : این کشتی بزرگ که فرهنگیان در آن نشسته‌اند یک ناخدای باتجربه می‌خواهد

سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در  در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۳۰ مرداد ماه) پارلمان در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ، اظهار داشت: اگر امروز مردم و نمایندگان دغدغه دارند برای این است که مسئول اول اجرایی کشور را به عنوان ناجی خودشان در مسائل اجرایی و اقتصادی کشور می‌دانند.

وی بیان کرد: مخالفت ما با جوان بودن حسین باغگلی نیست و در بین وزرای پیشنهادی دیگر هم افراد جوان دیده می‌شود که ما با آنان مخالفتی نداریم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: ما می‌خواهیم برای دولت بهترین اتفاق بیفتد و فرهنگ و اقتصاد کشور اصلاح شود. مردم در شرایط فعلی این فرصت را آخرین فرصت و امید برای خودشان می‌دانند و باز هم تأکید می‌کنم که مجلس هیچ مخالفتی با وزیر جوان ندارد.

دلخوش : این کشتی بزرگ که فرهنگیان در آن نشسته‌اند یک ناخدای باتجربه می‌خواهد

دلخوش تاکید کرد: خانواده آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر است و ما حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز و دو میلیون معلم داریم. برای فرهنگ کشور باید جایگاه ویژه‌تری در نظر گرفته شود و لازم است از افراد باتجربه و پخته در این وزارتخانه استفاده کرد و نباید از فردی استفاده شود که از بدنه این وزارتخانه نیست.

وی افزود: رئیس‌جمهور در صحبت‌های خود گفت که باغگلی فعالیت‌های خود را از مهدکودک و پیش‌دبستانی آغاز کرده و تا جایی که بنده اطلاع دارم مهدکودک‌ها را اصولاً مَردها نمی‌چرخانند و خانم‌ها می‌چرخانند، به هر صورت باغگلی سابقه، تجربه و تخصص لازم را ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به خوبی نتوانسته مطالبات بازنشستگان را محقق کند و باید وزیر آینده آموزش و پرورش حق و حقوق آنان را بدهد اما حسین باغگلی نمی‌تواند برای تأمین معاش فرهنگیان کاری کند.

دلخوش با بیان اینکه برنامه‌های باغگلی با اسناد بالادستی هم مطابقت ندارد، گفت: این کشتی بزرگ که فرهنگیان در آن نشسته‌اند یک ناخدای باتجربه می‌خواهد درحالی‌که باغگلی حتی سابقه یک روز مدیریت در دستگاه‌های دولتی را ندارد.

وی اظهار داشت: ما مخالف رئیس‌جمهور نیستیم اما وی در صحبت‌های خود گفت که برای انتخاب باغگلی از نظر جامعه فرهنگیان هم استفاده کرده و بهتر است بگوید چه کسی نظر مثبت درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داده است؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: بهتر است حسین باغگلی از پذیرش تصدی وزارت آموزش و پرورش کنار بکشد؛ در غیر این صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به وی رأی اعتماد دهند.