«اسماعیلی» به مشارکت پذیری در حوزه فرهنگ اعتقاد دارد

 حجت الاسلام سید رضا تقوی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ،گفت: در شرایط فعلی زندگی بشر با اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی آمیخته شده و دنیا را تبدیل به یک دهکده کرده است و باید به این مقوله مهم توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ به دو بخش کلاسیک و عمومی تقسیم می شود، اظهار داشت: محمدمهدی اسماعیلی برای مدیریت فرهنگ عمومی کشور متشکل از عرصه مطبوعات، رسانه ها، صنعت چاپ، کتاب، هنر، سینما، شعر و کانون های ادبی معرفی شده است و ما باید بین حیطه وظایف این بخش از فرهنگ با فرهنگ کلاسیک تفکیک قائل شویم.

«اسماعیلی» به مشارکت پذیری در حوزه فرهنگ اعتقاد دارد

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: فرهنگ در جامعه مایه هویت و موجودیت است و به نوعی می توان گفت که فرهنگ تمدن ساز است و متشکل از مجموعه ای از گرایش ها و باورهای مردم یک جامعه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

تقوی تأکید کرد: مدیریت حوزه فرهنگی نیازمند روحیه آزاداندیشی مدیران فرهنگ است و اسماعیلی فردی است که به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد. و این مسئله بسیار مهم است چرا که توسعه فرهنگ بدون همراهی مردم به جایی نمی رسد.

وی گفت: همچنین ارزش های دینی نقش اساسی در شکل دادن به فرهنگ کشور دارد که مدیر فرهنگی باید خودش فردی دیندار باشد و وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی این ویژگی را دارد.