وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جلب اعتماد مردم و ترمیم سرمایه اجتماعی اهمیت زیادی دارد چرا که در سال‌های گذشته تضعیف شده است و نیاز به بازسازی دارد.

رضا تقی‌پور درباره اولویت‌های اصلی دولت جدید، اظهار داشت: سوء تدبیر و عدم توجه دولت‌ گذشته به مسائل مهم مردم منجر به ایجاد بحران‌های زیادی شده است و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست.

وی با بیان اینکه مهار تورم اهمیت زیادی دارد، گفت: اولین توقع از دولت سیزدهم این است که مسائل اصلی را از مسائل فرعی تفکیک کند و به جای پرداختن به به حاشیه‌ها و مباحث فرعی، مسائل اصلی مورد توجه قرار گیرد. مهار تورم و توجه به معیشت مردم از جمله مسائل اصلی است که باید در دولت مورد توجه قرار گیرد.

وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقابله با کرونا هم باید یکی دیگر از اولویت‌های اصلی دولت باشد، تصریح کرد: ما در زمینه مقابله با کرونا دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید شرایطی پیش آید تا هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس در کشورمان کنترل شود.

تقی‌پور ادامه داد: مسئله مهم بعدی مبارزه با فساد است که باید در وهله اول منافذ فساد شناسایی و با آن مقابله شود و دولتمردان باید این مسئله مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه جلب اعتماد و ترمیم سرمایه اجتماعی اهمیت زیادی دارد چرا که در سال‌های گذشته تضعیف شده است و نیاز به بازسازی دارد، گفت: البته مردم همواره پای نظام و انقلاب بوده و هستند اما از ناکارآمدی‌ها، سوء مدیریت برخی از مسئولان و کم کاری برخی از آنان گله‌مند هستند.

وی تاکید کرد: تجربه به ما نشان داده است که مسئولان نظام باید تخصص و تعهد را در کنار هم داشته باشند و نگاه صرف تکنوکراتیک نمی‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نگاه به غرب باعث شد که راهکار بسیاری از مشکلات را در بیرون از کشور ببینیم و از این ناحیه دچار مشکل شویم، در حالی که مقام معظم رهبری سال‌هاست بحث اقتصاد مقاومتی را راه‌حل اصلی رفع مشکلات مطرح کردند.

تقی‌پور اظهار داشت: متاسفانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به صورت دقیق و کامل اجرا نشده است. یکی از محورهای اساسی در بلندمدت آن است که رهنمودها و مباحث راهبردی و استراتژیک در برنامه کاری و تفکر وزرا و همه اعضای کابینه وجود داشته باشد.