زمان زیادی برای ترمیم اعتماد ازدست رفته مردم نداریم/ دولت باید وعده‌هایی دهد که امکان اجرا داشته باشد

معین‌الدین سعیدی ، نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به اقدامات و اولویت‌های دولت سیزدهم بیان کرد: آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم خوب بوده است و نگاه میدانی و عملیاتی داشته و رئیس‌جمهور در اولین روز کار خود بین مردم می آید از مناطق مختلف از جمله بیمارستانها، داروخانه ها، بهشت زهرا و حتی خوزستان بازدید می کند و این رفتار نوید روزهای خوب را می دهد، چرا که نشان دهنده یک دولت جهادی و عملیاتی است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر از دولت قبل چنین عملکردی را ندیدیم و رئیس دولت قبلی قائل به این موضوع نبود که بین مردم حضور پیدا کند و مسائل را از نزدیک بررسی کند. اما این مسئله یک بخشی از کار است و بخش ها و حوزه های مهم تری نیز وجود دارد. از یک طرف با وجود تمام محسنات نقص‌هایی را بر سیزدهم وارد می دانیم.

سعیدی یادآورشد: من در جلسه ای که رئیس‌جمهور حضور داشت به عنوان منتقد گفتم که عدم استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه دولت یک ایراد اساسی است. اما به هر حال همه ما و تمام ارکان نظام از جمله قوه قضاییه و قوه مقننه تلاش کنیم تا در کنار دولت باشیم تا برنامه هایش را اجرایی کند.

*عملکردهای گذشته پایه‌های اعتماد مردم به دولت را سست کرده است

نماینده مردم چابهار تاکید کرد: باید قبول کنیم که به دلیل برخی عملکردها پایه های اعتماد بین مردم و دولت دچار آسیب جدی شده است در چنین شرایطی قول‌هایی که عملی نشوند تیر خلاص بر پیکر اعتماد مردم بر حاکمیت است. در همین راستا حجت‌الاسلام رئیسی وعده دادند که در دهه فجر واکسیناسیون به طور کامل در کشور انجام می‌شود.

زمان زیادی برای ترمیم اعتماد ازدست رفته مردم نداریم/ دولت باید وعده‌هایی دهد که امکان اجرا داشته باشد

او گفت: اما انتظاری که ما داریم این است که قول های قبلی مسئولان امر چه در حوزه وزارت بهداشت و چه مسئولان ستاد فرمان اجرایی امام مبنی بر تولید واکسن دادند، عملیاتی شود. اما این وعده ها عملیاتی نشد و برای مردم بسیار سخت است. از طرف دیگر نگرانی بابت وعده اخیر دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن وجود دارد. واقعیت امر این است که مردم بیشتر از این تحمل وعده‌های نافرجام ندارند به نظر من ما زمان زیادی برای احیا و ترمیم اعتماد از دست رفته مردم نداریم.

سعیدی درانتها تاکیدکرد: به نظر من همه ما باید تلاش کنیم و متوقع بودن صرفاً از دولت درست نیست و باید تمام ارکان نظام به ویژه مجلس پای کار بیاید و فضایی ایجاد شود که عمده تعهدات به مردم داده شده است عملیاتی شود