کمبود ۱۰ میلیون مسکن در کشور/ راه حل مشکل مسکن چیست؟

منصور آرامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به نیاز کشور به تولید مسکن و ماموریت های دولت سیزدهم در این بخش، بیان داشت:دولت در موضوع مسکن اعلام کرده است که مسکن یک مشکل اساسی در بخش اقتصادی مردم است و باید به درستی به این مسئله پرداخت.

کمبود ۱۰ میلیون مسکن در کشور/ راه حل مشکل مسکن چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از سویی دیگر رقمی بالغ بر ۵۰ درصد از درآمدهای مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود که این مسئله هم موضوعی قابل توجه است.

آرامی با بیان اینکه در رابطه با موضوع تامین مسکن تاکنون دولت های مختلف شیوه ها و الگوهای مختلفی را در نظر گرفتند، بیان داشت: از سویی دیگر متاسفانه امروز مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و برخی افراد قصدشان از تهیه مسکن درآمد زایی از این بخش است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در حال حاضر ما ۱۰ میلیون کمبود مسکن در کشور داریم اظهار داشت: با توجه به خانه هایی که در سال تخریب می شود و خانه های جدیدی که ساخته نمی‌شود ما حدود ۱۰ میلیون کسری در تامین مسکن داریم و هر سال هم حدود یک میلیون به نیاز جامعه در این بخش افزوده می شود لذا با در نظر گرفتن این شرایط دیگر روشن است که دولت باید چه کار کند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه همچنین ما تقریباً در سال حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار واحد روستایی و شهری میسازیم تاکید کرد: با این اوصاف به اعتقاد بنده دولت نباید خودش وارد ساخت مسکن در کشور شود لذا دولت باید در این زمینه تنها از بخش تولید مسکن حمایت کند

وی با بیان اینکه دولت باید در سه بخش سیاست های حمایتی خود را از بخش مسکن اعمال کند،بیان داشت: دولت باید به موضوع بافت فرسوده ورود کند، ما در حال حاضر  بافت های فرسودهی داریم که اکثرا تک واحدی هستند، بنابراین اگر یک سیاست حمایتی در این زمینه اعمال شود، مسئولین می توانند  بیایند و این پلاک ها را تجمیع کرده و چهار واحد مسکن را به چهل واحد برسانند.

آرامی بیان داشت: دوم اینکه دولت باید سیاست های حمایتی خود را به انبوه سازان در بخش مسکن، اعم از  تسهیلات ،زمین و مصالح ساختمانی ارائه کند. 

وی با بیان اینکه دولت باید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد ، بیان داشت: دولت باید به گفته خود عمل کند تا در تولید مسکن نیاز انباشته نداشته باشیم و همچنین دولت باید سیاست های خود را بر اساس قوانین مصوب در این بخش پیگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نکته سوم این است که دولت باید موضوع ساختمان سازی صنعتی با شیوه های جدید را مد نظر قرار دهد لذا اگر دولت این سه بخش را مورد پیگیری قرار دهد به نظر می رسد که بتواند سالانه یک میلیون مسکن در سال را تولید کند.