مردم به دولت رئیسی امید بسته اند/ دولت روحانی زمین مین گذاری شده تحویل رئیسی داد

امان‌الله حسین پور ، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به وضعیتی که دولت قبلی تحویل دولت سیزدهم داده است بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیتی که دولت قبلی به دولت سیزدهم تحویل داده را تشبیه کنیم باید بگوییم یک منطقه مین‌گذاری شده را تحویل این دولت داد. یعنی نه‌تنها زمین خالی و صفر بلکه یک منطقه مین‌گذاری شده از خود به‌جای گذاشت.

وی افزود: اکنون در حوزه‌های متعدد منفی هستیم. به‌طور مثال کسری بودجه بیش از 450 هزار میلیارد تومانی یا وضعیت نابه سامان کالاهای اساسی مردم و مشکلاتی که ارز 4200 تومانی برای اقتصاد کشور به بار آورد ازجمله این موارد است.

حسین پور یادآور شد: همچنین شاهد هشت سال رکود در ساخت مسکن بودیم که باعث شد این بازار به حالت انفجار برسد. در حوزه بورس هم که شاهد مشکلات متعدد بودیم که موجب عدم اطمینان مردم به این بازار سرمایه‌گذاری شد. این شرح مختصر از وضعیتی است که برای دولت جدید به‌جای گذاشتند و به‌حق است اگر بگوییم زمین خالی تحویل ندادند و زمین مین‌گذاری شده به‌جای گذاشته‌شده‌اند و این توصیف بی‌راهی نیست.

مردم به دولت رئیسی امیر بسته اند/ دولت روحانی زمین مین گذاری شده تحویل رئیسی داد

نماینده مردم اسفراین در مجلس عنوان کرد: طبیعی است دولتی که تازه سرکار آمده کار بسیار دشواری دارد تا بتواند این موضوعات را از حالت منفی خارج کند و به صفر برساند. یعنی اعتماد را به بازار سرمایه بازگرداند، کسری بودجه 450 هزار میلیارد تومانی را جبران کند،ف وضعیت نابه سامان بازار کالاهای اساسی را سامان ببخشد و آثار ناشی از ارز4200 تومانی را برطرف کند.

*دولت سیزدهم کارش سخت است اما این به معنای زمان دادن به آن‌ها نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عملیاتی کردن این کارها زمان می‌خواهد و درواقع نمی‌شود از دولتی که در مدت کوتاهی سرکار آمده است انتظار داشت تا همه اقدامات را سروسامان بدهد. البته این گفته به این معنا نیست که بخواهیم به دولت بگوییم شما فرصت بسیار زیادی در اختیاردارید. بلکه ما انتظار داریم دولت حجت‌الاسلام رئیسی در اسرع وقت به موضوعات رسیدگی کند.

او اظهار کرد: دولت باید با پیش بردن برنامه‌های منسجم و کوتاه‌مدت وضعیت کشور را در حوزه‌های بورس، مسکن، معیشت و... بهبود ببخشد و مردم ببینند که حرکت‌های مؤثری آغازشده است. در غیر این صورت اگر مجدد بخواهیم مردم را معطل نگه‌داریم و بگوییم به دلایل مختلف زمان زیادی نیاز داریم و درنهایت مردم هیچ بازخورد مناسبی را مشاهده نکنند، اصلاً قابل‌قبول نیست.

حسین پور معتقد است که ضمن اینکه شرایطی را که میراث دولت قبلی است برای مردم ترسیم کردیم، بهانه‌ای برای کار نکردن یا دیر اقدام کردن دولت سیزدهم نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس در انتها خاطرنشان کرد: مردم از چند ماه مانده به انتخابات به‌صورت کامل از دولت قبلی ناامید شدند و امید به دولت مردمی و انقلابی جدید بسته‌اند. امیدی که مردم به این دولت پیداکرده‌اند باید روزبه‌روز در عملکرد آقایان پیدا باشد و مردم بتوانند به معنای واقعی اعتماد کنند.