پرونده هسته‌ای باید به صورت مستقل پیگیری شود

 فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون ادامه مذاکرات هسته‌ای ، گفت: رئیس‌جمهور موضع شفافی در قبال ادامه مذاکرات هسته‌ای دارد و اعلام کرده که مذاکرات نباید به صورت فرسایشی ادامه پیدا کند و باید کل تحریمها برداشته شود.

وی با اشاره به برخی رایزنی‌ها برای انتقال پرونده هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی، افزود: در دولت قبل تمام وقت وزارت امور خارجه به مذاکرات هسته‌ای اختصاص یافته بود و عملاً مذاکرات منطقه‌ای، دیپلماسی اقتصادی متوقف شده بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امیرعبداللهیان» نگاهی ویژه به منطقه و کشورهای همسایه دارد، افزود: نگاه اجماعی برخی مسئولان این است که پرونده هسته‌ای باید به صورت مستقل پیگیری شود اما سهم وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی محفوظ خواهد بود و وزیر امور خارجه در بررسی این پرونده حضوری پررنگ و تأثیرگذار خواهد داشت.

پرونده هسته‌ای باید به صورت مستقل پیگیری شود

مالکی در خصوص تحولات افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی به دنبال صلح، ثبات و آرامش و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است.

وی ادامه داد: رئیس ISI پاکستان در پنجشیر حضور و در چینش کابینه طالبان دخالت دارد. باید وزارت امور خارجه برای مذاکره با پاکستان فعال شود و اجلاسی بین روسیه، چین، ایران و پاکستان برای حل مشکل افغانستان برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم پاکستان در افغانستان، دخالت و جایگاه آمریکا در این کشور را حفظ کند.

مالکی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه، گفت: وزیر امور خارجه معتقد است باید دولتی فراگیر در افغانستان تشکیل شود که همه اقوام در این دولت به کار گرفته شوند. در حال حاضر دولتی طالب‌محور در افغانستان تشکیل شده که ادامه این روند، آینده کشور افغانستان را به سمت جنگ فراگیر سوق می‌دهد.