اسلامی و شمخانی درباره سفر گروسی توضیح دهند

  مالک شریعتی در جلسه علنی امروز( سه شنبه) در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه داخلی اظهار کرد: در سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران توافقاتی صورت گرفته که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی کافی به مجلس و افکار عمومی نشده است.

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ روایت هاست، لذا از رئیس مجلس و هیئت رئیسه می‌خواهم افراد ذی ربط از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی به مجلس دعوت شوند تا توضیحات لازم به نمایندگان ارائه شود.

رییس هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در تذکری دیگر گفت: هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به زودی کارش را آغاز می‌کند و بنا داریم کار حرفه‌ای و آسیب شناسانه، جدی و قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا ضمن بررسی خلاء‌های قانونی و ضمانت‌های اجرایی، متخلفان به مردم معرفی شوند. هر مجموعه‌ای که حتی یک ریال از اموال عمومی استفاده کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا آمادگی داریم علاوه بر بهره گیری از دستگاه‌های نظارتی و گزارش‌های رسمی از گزارش‌های مردمی هم استفاده کرده و در این راستا به زودی سامانه ای اعلام خواهد شد.

اسلامی و شمخانی درباره سفر گروسی توضیح دهند

شریعتی همچنین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شعارهای رئیسی در دولت سیزدهم تحول آفرینی بود و همین مسیر را ادامه می‌دهد، افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور، تحول در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور است که در این باره دستور رهبر انقلاب از سال ۹۷ روی زمین مانده و تحول در ساختار بودجه و نظام بودجه ریزی انجام نشده است.

وی ادامه داد: مسئولان وضع موجود کشور و بودجه ریزی در سازمان برنامه و بودجه که پیش از این اعتقاد به این تحول نداشته یا عزم و اراده‌ای نداشتند و بلد نبودند، مجدداً در سازمان برنامه مسئول بررسی و راهبری و تدوین بودجه ۱۴۰۱ شدند، این باعث تعجب و تاسف است.

شریعتی در پایان گفت: ما شرایط را درک می‌کنیم و حتما موضوع تحول نیاز به افراد توانمند دارد، اما اینکه همان افراد عامل کسری بودجه، نظام بودجه‌ریزی را تحویل بگیرند و مسئولیت بیابند، باعث تاسف است. باید تحولی در نظام بودجه ریزی انجام شود و مردم آن را لمس کنند تا برای سال ۱۴۰۱ بودجه درستی تنظیم و تحویل مجلس شود.