آمادگی مجلس یازدهم برای کمک به دولت  رییسی در برنامه هفتم

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکار نیوز، با اشاره به حل مشکلات معیشتی  مردم از سوی سه قوه اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد تورم بالای ۵۰ درصد هستیم، از این رو مسئولین باید در کنار مردم قرار گیرند و این موضوع نباید در حد شعار و برخی از اظهار نظرها باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود : مسئولین باید در برخی تصمیمات گذشته را اصلاح کنند، به عنوان مثال ما در حوزه کشاورزی و در دولت گذشته شاهد سوءمدیریت های زیادی بودیم .در آن مقطع ما می دیدم که دو وزیر درباره یک موضوع مشخص دو دیدگاه متضاد داشتند و هر کس حرف خود را می زد.

یوسفی تاکید کرد: در آن شرایط ما پیشنهادمان به آقای روحانی این بود که باید به خود زحمت دهد و برود و در یکی از هتل های خارج از کشور یک جلسه بین وزرای خود برگزار کند حتی ما گفتیم آقای روحانی برود و هتل کوبورگ را برای مذاکرات بین دو وزیر خود انتخاب کند تا مشکلات در زمینه موضوعاتی اعم از تامین نهاده‌های دامی در کشور حل و فصل شود.

آمادگی مجلس یازدهم برای کمک به دولت  رییسی در برنامه هفتم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه در جریان اختلافاتی که بین وزرای جهاد و صمت در زمینه نهاده‌های دامی رخ داد، تولید کننده نمی دانست که ارز خود را برای تامین نهاده‌های دامی چگونه تامین کند و از سوی دیگر مصرف کننده هم نمی دانست کالای مورد نیاز خود را باید با چه قیمتی تهیه کند لذا همه اینها باعث شد تا ما ۸ میلیارد دلار را به دولت بدهیم تا نهاده دامی وارد شود اما نهایتا دیدیم که این نهاده دامی نه گیر تولید کننده آمد و نه مصرف کننده از مزایای آن استفاده کرد و تنها دلالان در این بخش سودجویی کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر با تغییر دولت شاهد این هستیم که رئیس جمهور بدون تشریفات و بدون موضوعات از پیش تعیین شده در کنار مردم قرار می‌گیرد و مطالب را احصا کرده و وزرا هر کدام به آن منطقه سفر می کنند که همگی موارد می تواند در پیشبرد اهداف حاکمیت در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم مفید و موثر باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید در ادامه راه بنشینیم و حرف بخش خصوصی را به خوبی بشنویم تاکید کرد: در حال حاضر بخش خصوصی تحت فشار است و باید بنشینیم و حرف بخش خصوصی را بشنویم ، سوال این است که چرا باید مرغ به قیمت بالاتر از ۳۰ هزار تومان برسد این در حالی است که ما ارز لازم را در اختیار این بخش قرار داده ایم.

وی تاکید کرد: نشستن مسئولین کنار همدیگر و هم افزایی که ایجاد می شود، می تواند مشکلات را برطرف کند.

نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس این آمادگی را دارد که در تدوین برنامه هفتم توسعه به دولت کمک کند، اظهار داشت: به شرط اینکه دولت پای کار بیاید چراکه ما احتیاج به قوانین نداریم ما تنها باید بنشینیم و روی برخی موضوعات تفاهم کنیم.

 یوسفی تاکید کرد: وزرای ما باید کنار بخش خصوصی بنشیند و در کنار مردم باشند و مشکلاتشان را احصا کرده و تصمیمات عملیاتی بگیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر دولت در کاهش قیمت سیمان اظهار داشت: بخشی از این موضوعات به پیگیری های دولت و مجلس باز می گردد. مجلس در این زمینه به جد ایستاد و نظارت لازم را اعمال کرد و تذکراتی را مطرح کرد البته ما نباید به مردم وعده دهیم که همه مشکلات حل خواهد شد لذا به فرموده مقام معظم رهبری باید انقلابی گری با عقلانیت همراه شود.