دولت سیزدهم باید روزنه های فساد را ببندد

محمد وحیدی در گفتگو با «افکارنیوز» درباره مهمترین اولویت‌های اقتصادی دولت ، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی و مهم دولت سیزدهم مبارزه با فساد است و اگر ما نتوانیم روزنه‌های فساد را ببندیم، هر چقدر هم که پول داشته باشیم، آن پول در کشورمان هدر می‌رود.

وی ادامه داد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا بزرگترین سرمایه گذاران خارجی جذب کشورمان شوند و اگر نتوانیم آنان را به درستی ساماندهی کنیم، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اگر درآمد ارزی زیادی به دست بیاوریم، اما آن را به دست افرادی دهیم که سوء استفاده می‌کنند، اتفاق خوبی در زمینه اقتصادی برای کشورمان به وجود نمی‌آید.

دولت سیزدهم باید روزنه های فساد را ببندد

وحیدی تاکید کرد: دولت باید روزنه‌های فساد را به صورت ریشه‌ای از بین ببرد و اگر دولت در جایی موانع قانونی در این زمینه دارد، باید با مجلس شورای اسلامی در میان بگذارد تا به سرعت آن قوانین اصلاح شود.

وی ادامه داد: اولویت بعدی این است که دولت باید ارتباطات بین‌المللی را تقویت کند و اگر روزنه‌ای در برجام برای ما باز نمی‌شود، نباید در دنیا را به روی خودمان ببندیم و باید از فرصت‌های سایر کشور‌ها از جمله همسایگان و کشور‌های آسیایی استفاده کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کشور‌ها فرصت‌های اقتصادی زیادی دارند و ایران می‌تواند با همه این کشور‌ها مراودات اقتصادی داشته باشد. باید دولت ارتباط با این کشور‌های دوست و همسایه را در اولویت بگذارد و ما نباید همه تخم مرغ را در سبد برجام و ارتباط با چند کشور غربی بگذاریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین باید فرصت رقابت ایجاد کنیم. درست است که حتماً باید از تولید داخلی حمایت شود، اما برای افزایش سطح کیفی کالا‌های داخلی باید به سمتی برویم که این کالا‌ها را دانش بنیان کنیم و دانش بنیان کردن، مهم‌ترین ویژگی افزایش سطح کیفی کالا‌های ایرانی است. این فرصت را می‌توان در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان فراهم کرد.