تغییر نهاد‌ها، تغییری در سیاست‌های هسته‌ای ایران ایجاد نخواهد کرد/ خسارات برجامی آمریکایی‌ها فراموش نشدنی است

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «افکارنیوز»، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال انتقال پرونده هسته‌ای از وزارت امور خارجه به شورای عالی امنیت ملی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای، سیاست اصولی است یعنی تغییر نهاد‌ها، تغییری در سیاست‌ها ایجاد نخواهد کرد و تنها از جهت شکل پیگیری موضوع، ممکن است تغییری ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: سیاست و هدف اصلی ما در مذاکرات پیش رو رفع تحریم‌هاست؛ لذا جمهوری اسلامی ایران به صورت اصولی آماده ادامه گفتگو‌ها است آن هم به شرطی که این گفتگو‌ها منجر به نتیجه شود.

تغییر نهاد‌ها، تغییری در سیاست‌های هسته‌ای ایران ایجاد نخواهد کرد/ خسارات برجامی آمریکایی‌ها فراموش نشدنی است

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران مذاکره برای مذاکره را مطلوب نمی‌داند، تصریح کرد: مذاکره در صورتی قابل پذیرش خواهد بود که منجر به یک نتیجه واقعی و ملموس در جهت انتفاع اقتصادی مردم ایران شود.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: در همین چارچوب معتقدیم سیاست‌های اصولی ایران سیاست‌های ثابتی است لذا ما همچنان رفع تحریم‌ها را مطالبه می‌کنیم آن هم به صورت مؤثر و به نحوی که قابل راستی‌آزمایی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بعد از این مرحله ما آماده هستیم که گام‌های جبرانی سابق خودمان را بازگردانیم. به غیر از این، ایران حاضر نیست که مجدداً آمریکا را به عنوان جزئی از گروه ۱+۵ بشناسد لذا آمریکایی‌ها به صورت غیرقانونی از برجام خارج شدند و با خروج خودشان موانع زیادی را برای تجارت ایران فراهم کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیرو خروج خود از برجام، خسارت اقتصادی زیادی به ما زدند اظهار داشت: هرچند ما توانستیم راه‌هایی را برای مقابله با تحریم‌ها پیدا کنیم، اما این خسارات و ضربه اساسی فراموش نشدنی است و بدون پذیرش چارچوب‌های مورد نظر از سوی طرف های غربی، جمهوری اسلامی نباید انتظار داشته باشد که مذاکرات آتی به نتیجه برسد.