انتظارات از دولت سیزدهم زیاد است / سرعت تحقق مطالبات مردم باید بیشتر شود

کیومرث سرمدی واله ، نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» عملکرد دولت سیزدهم تاکنون را ارزیابی کرد: مردم ما بعد از گذشت ۸ سال اخیر با مشکلات متعددی در حوزه های مختلف روبرو شدند. بخش عمده‌ای از این مشکلات به نوع مدیریت مسئولانه دولت مربوط است و می توان علم و تخصص آن‌ها تا اراده و اعتقادشان نکات بسیاری گفت. در این رابطه یک مطالبه جدی برای مردم در مواجهه با دولت سیزدهم ایجاد شد و آن تشکیل دولت جوان انقلابی و متخصص و معتقد به توانمندی داخل بود.

وی افزود: دولت سیزدهم در کمترین زمان ممکن رای اعتماد حداکثری از مجلس گرفت تا کار خود را سریع‌تر آغاز کند. در این مدت گذشته نیز بارقه‌های امید مردم دیده می‌شود و این مسئله به واسطه سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرای او و ارتباط مستقیم حجت الاسلام رئیسی با مردم بود. در خلل این ارتباط انضباط مالی و اداری و مدیران پاکدست و جوان مورد توجه قرار گرفتند.

انتظارات از دولت سیزدهم زیاد است / سرعت تحقق مطالبات مردم باید بیشتر شود

*بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده شده اما هنوز بخش مهمی مورد اجابت قرار نگرفته است

سرمدی واله ادامه داد: با اینحال هنوز نیاز است که تغییرات ملموسی در سطح کلان و زندگی مردم رخ دهد. در حال حاضر بخشی از مطالبات اصلی مردم پاسخ داده شده است، اما بخش دیگری از خواسته‌های آنان هنوز مورد اجابت قرار نگرفته است. دولت باید در زمینه های مختلف از معیشت اقتصاد تا اشتغال و مسکن و حتی مسائل فرهنگی مشکلات را تا حدودی رفع کند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر من اگر دولت با همین شتاب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را پیش ببرد می‌تواند تغییرات مد نظر خود را محقق کنند. در این زمینه اگر به کمک مجلس و نمایندگان و کارشناسان این قوه نیاز بود ما آماده هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون نه تنها کارشناسان و صاحب نظران سیاسی و اقتصادی بلکه تمام مردم می‌دانند که کار دولت سیزدهم سخت است. اما باتوجه به وعده هایی که حجت‌الاسلام رئیسی و وزرایش دادند و کارنامه رئیس جمهور در پست‌های پیشین باعث افزایش انتظار مردم از آنها شده است.

سرمدی‌واله درانتها گفت: در حال حاضر مشکلات معیشتی و اقتصادی به حدی گسترش یافته که مردم از بهبود اوضاع ناامید شدند. در نتیجه اگر رئیس جمهور با تنظیم سفرهای استانی و قرار گرفتن بین مردم در تلاش است امید و اعتماد را زنده کند باید قیمت ها را در بازارهای مختلف کنترل و طوری بازار ها را مدیریت کند که تمام اصناف و مردم شاهد حضور آنها و تغییرات باشند.