اقدام نمایندگان برای سرعت بخشیدن به بررسی طرح شفافیت آرا

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به بررسی طرح شفافیت آرا ی نمایندگان در مجلس اظهار داشت: رویکرد کلی مجلس شورای اسلامی در راستای موضوع شفافیت بوده و هست و نوبت قبلی هم که طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس مطرح شد، این طرح به دو سوم آرا نیاز داشت که با اختلاف چند رای عملاً این طرح رای نیاورد.

 وی تصریح کرد: در همان مقطع نیز نمایندگان با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه داخلی ۵۰ امضا جمع کردند و مجدداً آن را به جریان انداختند لذا در حال حاضر آن روند سیر خود را طی کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر سامانه مربوطه پیرو به جریان افتادن این طرح بارگذاری شده و نمایندگان ظرف ۱۰ روز گذشته فرصت داشتند تا پیشنهادات خودشان را مبنی بر حذف، اصلاح و یا تکمیل متن ارائه کنند و این اتفاق رخ داده است و این طرح در حال حاضر در دستور عادی برای پیگیری در هیئت رئیسه مطرح است.

اقدام نمایندگان برای سرعت بخشیدن به بررسی طرح شفافیت آرا

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در بین نمایندگان این بحث مطرح شد که اگر بخواهیم این طرح زودتر در صحن مورد بررسی قرار گیرد باید با استفاده از اعمال تبصره یک ماده صد  بیاییم و ۱۰۰ امضا پیرامون این موضوع جمع‌آوری کنیم تا این طرح به فوریت در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر زمزمه‌هایی در مجلس وجود دارد که ما به سمت اعمال این تبصره حرکت کنیم تا باعث شود این طرح به سرعت در هیئت‌رئیسه مورد بررسی قرار گیرد؛ لذا شاید در روزهای آینده متناسب با اعلام هیئت رئیسه، برخی از نمایندگان تصمیم بگیرند جهت سرعت بخشیدن بررسی این طرح در مجلس، نسبت به اعمال تبصره یک ماده صد اقدام کنند.