عزیزی: پاریس تعهدات برجامی را اجرایی کند

 ابراهیم عزیزی با اشاره به اظهارنظر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر ضرورت برگزاری مذاکرات منطقه‌ای با ایران و پرداختن به فعالیت‌های موشکی کشورمان، گفت: اساسا موضوع مذاکرات ایران با کشورهای 1+4 دارای چارچوب مشخصی است از این رو قرار نیست طرح موضوع دیگری صورت بگیرد.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همسایگان نباید اجازه دهند بیگانگان نظم و امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار دهد، اظهار کرد: بر این اساس سخنان ژان ایو لودریان در خصوص مسائل منطقه ای غرب آسیا به نوعی دخالت تلقی شده و امری محکوم است.

عزیزی: پاریس تعهدات برجامی را اجرایی کند

وی ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده مسائل مرتبط با امنیت ملی و دفاعی‌اش خط قرمز است، ادامه داد: بر این اساس فرانسوی ها حق دخالت در این موضوع را ندارند و باید پرهیز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد کشورهای اروپایی مانند فرانسه باید بجای طرح موضوعات غیرمرتبط با آنها و نسخه پیچی برای منطقه، تعهدات برجامی و وعده هایشان در مواجه با ایران را اجرایی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه نیز باید توجه کنند دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها و نهایتا منطقه ای، منجر به آسیب خواهد شد لذا باید در روابطشان دقت کنند.