ضرورت انطباق مصوبات استانی دولت با اسناد بالادستی

حسین رئیسی ، نماینده مردم میناب و رودان و جاسک و سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» به ششمین سفر استانی رئیس جمهور و وزرا به استان بوشهر اشاره و بیان کرد: نفس دیدار مسئولان ارشد کشور بدون واسطه با مردم برکاتی دارد و بدون اینکه مسائل فیلترشده به آن ها برسد مستقیما دراختیار مدیران ارشد قرار می گیرد و این ازبین رفتن فاصله بین مسئولان و مردم خودش یک رابطه قلبی و نوعی محبت را بین مردم و مسئولان نظام ایجاد می کند که فارق از سایر نتایج عملی یا بصری، یک دستاورد برای نظام است.

 

وی افزود: مردم این انتظار را از مسئولان دارند که بدون واسطه در بین آن ها حضور پیداکنند و از نزدیک دغدغه های آن ها را بشنوند. این شنیدن باعث ارامش خاطر مردم است و این پیام را می دهد که مسئولان نظام مصمم هستند مشکلات ان ها را رفع کنند.

 

ضرورت انطباق مصوبات استانی دولت با اسناد بالادستی

*پیگیری مصوبات استانی دولت بسیار مهم است

رئیسی ادامه داد: اما نکته دیگری که باید به آن توجه شود پیگیری دستوراتی است که به عنوان مصوبه در این سفرها مطرح می شود. اعتقاد من این است که قبل از سفر باید موارد کارشناسی و مشکلات احصا شود و و راهکارهایی توسط تیم های استانی و ملی پرداش شود.

این نماینده مجلس اظهارکرد: ازطرفی عمده مواردی که دراین سفرها مورد تاکید قرار می گیرد پیگیری راهکارهای ارائه شده است. نمی توان گفت کل دغدغه همین است اما می توان گفت بخش عمده ای از سفرهای استانی را به خود اختصاص داده است. مصوبات باید کارشناسی شده صورت گیرد تا در آینده برای اجرای آن مشکلی پیش نیاد.

وی گفت: انظباق این مصوبات با اسناد و قانون برنامه و بودجه سنواتی مهم است چراکه عمده مصوبات نیاز به تامین مالی دارد و باید به این اسناد توجه کرد. انطباق این مصوبات با اسناد بالادستی و به ویژه اسنادی که می تواند تامین مالی این پروژه ها را پشتیبانی کند ضمانت اجرای تصمیمات دولت است که باید مورد عنایت آن ها قرار گیرد.

رئیسی درانتها متذکرشد که به هرحال تداوم سفرها و ایجاد حساسیت در عالی ترین سطوح مدیریت کشورها پس از سال ها، ستودنی است.