عربستان باید برای ارتباط با ایران پیش قدم شود/ سعودی‌ها اشتباهات خود را کنار بگذارند

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درباره از سرگیری روابط ایران و عربستان ، اظهار داشت: امروز برقراری ارتباط با همه کشور‌های حوزه خلیج فارس در دستور کار دولت است و ما علاقمندیم که با همه کشور‌های همسایه خود ارتباطات دوجانبه و دوستانه داشته باشیم.

وی بیان کرد: بزرگترین تهدید برای کشور‌های منطقه رژیم صهیونیستی است و هر چقدر کشور‌های منطقه با یکدیگر ارتباط داشته باشند، هم می‌تواند در جهت تقویت بازار اقتصادی این کشور‌ها موثر باشند و هم می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عربستان سعودی یک کشور مسلمان است و ما مشکلی با این کشور نداریم و از اینکه مجدداً روابط ایران و عربستان مانند گذشته شود، استقبال می‌کنیم و به این موضوع علاقه‌مند هستیم، اما عربستان سعودی باید اشتباهات خود را کنار بگذارد.

عربستان باید برای ارتباط با ایران پیش قدم شود/ سعودی‌ها اشتباهات خود را کنار بگذارند

آصفری گفت: دشمنان کشور‌های اسلامی از اختلاف بین بلاد اسلامی منتفع می‌شوند و لذا باید تلاش کنیم تا ارتباط بین کشور‌های اسلامی با یکدیگر روز به روز تقویت شود. اختلافات ما با کشور‌های اسلامی به گونه‌ای نیست که دشمنان بتوانند از آن سوء استفاده کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: به نفع عربستان سعودی است که اشتباهات گذشته خودش را اصلاح کند و نباید دیگر در امور یمن دخالت کند.

آصفری تصریح کرد: امروز جریان تکفیری و داعش بزرگترین تهدید برای شیعه و سنی است و این جریان اگر روزی آرامش پیدا کند، مطمئنا می‌تواند برای خود عربستان سعودی هم چالش و مشکل ایجاد کند و لذا مبارزه با تروریسم باید در دستور کار همه کشور‌ها به ویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس قرار گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما علاقمند هستیم با همه کشور‌ها ارتباط داشته باشیم و عربستان سعودی خودش ارتباطش را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده است و ما در این زمینه پیشقدم نشدیم و امروز هم خود عربستان سعودی باید جهت بازگشت ارتباطات سابق بین ایران و عربستان پیشقدم شود.