پکن از تلاش‌های مشترک با مسکو برای احیای برجام خبر داد

 وزارت خارجه چین از گفت‌و‌گوی تلفنی چهارشنبه (دیروز) معاون وزیر خارجه این کشور با «سرگئی ریابکوف» همتای روس خود درباره موضوعاتی از قبیل مذاکرات برجام خبر داد.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب(شب گذشته) اعلام کرد که مذاکرات با هدف لغو تحریم‌ها ی غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین برگزار می‌شود.

وی در توییتی نوشت: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز هشتم آذر ماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

پکن از تلاش‌های مشترک با مسکو برای احیای برجام خبر داد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه درباره موضع پکن در قبال مذاکرات در وین توضیحاتی ارائه داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، چین قصد دارد از طریق تلاش‌های مشترک با روسیه، مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) را تقویت کند.

وزارت خارجه چین خبر داد، «ما ژائوسو» و «سرگئی ریابکوف» معاونان وزیران امور خارجه دو کشور سوم نوامبر (چهارشنبه ۱۲ آبان) گفت‌و‌گوی تلفنی انجام دادند.

بنا بر بیانیه این وزارتخانه، چین و روسیه آماده ادامه تعاملات استراتژیک هستند و به طور مشترک حل و فصل سیاسی مشکل هسته‌ای ایران را ترویج خواهند کرد.

به روایت وزارت خارجه چین، ما ژائوسو و سرگئی ریابکوف در این گفت‌وگو درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات به اجماع رسیدند.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه چین تاکید شد که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) باید با در نظر گرفتن منافع هر یک از طرف‌های ذیربط و بر اساس احترام متقابل انجام شود.

طبق روایت پکن از گفت‌و‌گوی تلفنی معاونان وزرای خارجه چین و روسیه، این دو مقام ارشد درباره مذاکرات برجام تاکید کردند که «همه طرف‌ها باید به نگرانی‌های یکدیگر احترام بگذارند و به آنها توجه کنند، نگرش منعطف و عمل‌گرایانه اتخاذ کنند و برجام را هر چه زودتر به مسیر خود بازگردانند».