تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری دولت بایدن در مجلس نمایندگان

 مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را دموکرات ها تشکیل می دهند در آخرین ساعات روز جمعه موفق به تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری دولت بایدن در زمینه تقویت زیرساخت های این کشور شد. 

بر این اساس، این طرح با  ۲۲۸ رای موافق در برابر ۲۰۶ رای مخالف به تصویب رسید. این می‌تواند یک پیروزی نسبی برای جو بایدن و حزب دموکرات در ماه‌های اخیر باشد. این طرح با موفقت اکثریت دموکرات‌ها و ۶ نماینده جمهوری خواه به تصویب رسید. برخی چهره‌های دموکرات از جمله الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده نیویورک و نیز کوری بوش از میسوری از مخالفان این طرح بودند.

تصویب این طرح که بخشی از طرح بزرگ بودجه‌ای دولت بایدن است می‌تواند قسمتی از نگرانی‌های این روز‌های دولت آمریکا را در زمینه کاهش شدید محبوبیت رییس جمهور رفع کند.

تصویب بودجه یک هزار میلیارد دلاری دولت بایدن در مجلس نمایندگان

این بودجه قرار است برای بهبود پهنای باند اینترنت، ایجاد مشاغل، اصلاح و گسترش منابع آبی و برخی دیگر از خدمات اجتماعی اختصاص داده شود.

در روز‌های گذشته حزب دموکرات در انتخابات ایالتی برای تعیین فرماندار شکست سختی را متحمل شدند. جمهوری خواهان در ایالت ویرجینیا یکی از ایالت‌هایی که در زمان انتخابات بیشترین رای را به بایدن داده بود پیروز شدند.

در نیوجرسی هم دموکرات‌ها با اختلاف از جمهوری خواهان عقب ترند. دموکرات‌ها باید تلاش کنند تا زمان انتخابات میان دوره مجلس آمریکا بخشی از خطا‌های خود را جبران کنند تا از این طریق بتوانند محبوبیت از دست رفته خود در آمریکا را تا حدی جبران کنند.

با وجود تصویب این طرح از بودجه دولت، تشکیل جلسه برای تصویب بخش بزرگتری از این بودجه به میزان ۱.۷۵ هزار میلیارد دلار به دلیل اختلاف شدید میان نمایندگان دموکرات تا اواخر ماه جاری میلادی به تعویق افتاد.  این تعویق امید‌ها برای پیروزی مطلق حزب دموکرات و دولت بایدن را تا زمان نامشخصی از بین برد.